Po povodních při výběru ojetiny lépe zvažujte, kde kupujete a žádejte garance, že nebyla zatopena

Jako po každých povodních, i po těch současných se s velkou jistotou objeví v autobazarech nebo v soukromé inzerci zaplavené vozy, jejichž nákup může být spojen se značnými riziky. Jak taková auta odhalit a kde hrozí nejmenší pravděpodobnost, že si takový automobil koupíme? Sdružení SOVA přináší praktické rady. „Voda, která zatopí vůz do výše palubní desky ale i pokud se dostane do motorového prostoru a elektroinstalace, zpravidla značně poškodí elektrické a elektronické součásti vozu. V důsledku tohoto "neviditelného" poškození se mohou běhěm jízdy obejvit nečekané závady, které ve vysokých rychlostech mohou vést k haváriím,“ upozornil předseda Sdružení SOVA Ing. Zbyněk Veselý. S přihlédnutím k povodním je podle sdružení třeba lépe volit způsob a místo nákupu ojetého vozu. Jelikož zatopená auta jsou v podstatě neprodejná, budou se jich jejich majitelé snažit zbavit za každou cenu a informace o poškození tajit. "Podle našich zkušeností hrozí největší riziko při nákupu vozu přes inzeráty. Při současných povodních se to bude s největší pravděpodobností týkat i dovozových ojetin. Nejpopulárnějším zdrojem dovážených ojetin je totiž Německo, které je letošními povodněmi postiženo ve velkém rozsahu," uvedl Veselý. "Na zatopené vozy je po povodních pravidelně možno narazit i v kamenných autobazarech. Proto by zájemci o koupi ojetiny měli prověřit, zda bazar garantuje případné vrácení peněz, pokud by se ukázalo, že vůz byl skutečně zatopen," dodal Veselý. Sdružení SOVA radí v následujících měsících při nákupu ojetiny v oblastech zasažených povodněmi i v jejich blízkém okolí věnovat větší pozornost stavu vozu z hlediska možných známek zatopení. „Je potřeba nahlédnout pod plastové díly v interiéru vozu, zda tam nejsou stopy písku nebo bahna. Zkuste rozebrat čalounění dveří, nahlédněte pod prahové lišty, nadzvedněte koberce, zkontrolujte prostor pod sedačkami,“ radí Veselý. Sdružení radí hledat známky zatopení i na místech, která byste běžně nezkoumali. „Podívejte se pod přístrojovou desku. Na to lidé mnohdy zapomínají. Právě tam mohou zůstat stopy bahna. Přičichněte k čalounění, zda necítíte zápach, všímejte si skvrn na sedadlech,“ zdůraznil Veselý.   Pokračování zde.

 

Dopis čtenáře Michala o internetových podvodech

Nenechte se zlákat cenou vozu při jednání a jakákoliv nesrovnalost ve věci internetového obchodu je v dnešní době velmi riskantní záležitost. Ověřujte si svého obchodního partnera, než mu něco dáte. Vice zde.

 

Poslanci po letech vzdali boj s přetáčením tachometrů

Dlouholeté putování novely zákona, která mohla mimo jiné omezit stáčení tachometrů, končí fatálním neúspěchem. Přestože návrh ještě před pár týdny přetáčení tachometrů jasně zakazoval, na poslední chvíli před závěrečným hlasováním bylo toto ustanovení odstraněno. Poslanci se tak jasně postavili na stranu podvodníků a manipulátorů s najetými kilometry u ojetých aut. Vice zde.

 

Nehoda ve starém autě? Téměř jistá smrt

 

Zlínský kraj má po Praze druhý nejmladší vozový park, ale statistiky dopravních nehod jsou neúprosné. Přes 80 procent smrtelných havárií se stalo v autech starších deseti let.           Vice zde.

 

inzerat-cebia

© 2004 - 2018 SOVA - Sdružení na ochranu vlastníků automobilů | e-mail pro stížnosti: klikněte zde, e-mail pro novináře a ostatní komunikaci: info@sdruzeni-sova.cz