Pozor na auta po povodni

Jak hlubokou kaluží projedete osobním autem? Louži zvládnete, do hluboké vody z přeteklých řek a potoků se nepouštějte. Manuál Škody Fabie například uvádí, že hladina vody smí sahat maximálně k místu, kam se na práh umisťuje hever auta. Ostatní osobní vozy budou mít brodivost určenou podobně. Offroady se chlubí mnohem větší průchodností vodou, obecně se udává zhruba 60 cm. Když už se vodou brodit musíte, držte se pravidla offroadistů: jeďte nanejvýš rychlostí chůze. Jinak se může před autem vytvořit vlna, jež pak zaplaví motor, který se může zadřít. A hlavně: když už jedete, ve vodě nikdy nezastavujte, necouvejte a nevypínejte motor. Průjezd vodou nebo bahnem také sníží účinnost brzd a prodlouží brzdnou dráhu. Po průjezdu brzdy vysušte a očistěte přerušovaným brzděním. A jaké škody voda na autě napáchá? Záleží, jak dlouho bylo pod vodou a do jaké výšky hladina sahala. Jestliže je zaplavila zhruba po prahy, nic velkého by se stát nemělo. Byla-li výše, připravte se na nejhorší: voda se snadno dostane do interiéru, nateče otvory i do motoru, elektroinstalace a dutin v karoserii. "Podle našich zkušeností se vyplatí opravovat auto, u něhož nebyla zasažena elektrická instalace. Lze ji sice vysušit, ale dříve či později se i tak začnou projevovat různé závady," varuje Radek Pečenka, vedoucí servisu Škoda AB Auto Brejla ve Vestci u Prahy. "Nastává třeba koroze konektorů, vlhkost proniká do senzorů, jež pak správně nefungují. Mnohé poruchy se mohou projevit až s odstupem, klidně i po několika měsících. Největším rizikem je náhlé selhání posilovače řízení, brzd nebo airbagů při jízdě," varuje expert Jindřich Topol z autocentra AAA Auto. Kromě toho je třeba po zatopení vozu pro jistotu vyměnit náplně: olej, brzdovou kapalinu i palivo v nádrži. Čeká vás i výměna všech filtrů, v horším případě i čerpadel a turbodmychadla. Ušetřena by mohla zůstat klimatizace, jejíž okruh je uzavřený, ale určitě bude třeba vyměnit filtr. Technici radí, aby řidiči situaci nepodceňovali a autoservis navštívili i s pojízdnými vozy. I je mohla voda poškodit a nepatrná závada přeroste po čase do větší. Voda i bahno se dostaly určitě i do skulin, které nejsou protikorozně ošetřené.     Více zde.

Nová iniciativa v boji proti přetáčení tachometrů

Na serveru Reference Autobazarů se začaly objevovat rozdíly stavů tachometrů dovozových ojetých aut prodávaných v aukcích a následně v ČR jednotlivými dovozci či dalšími osobami. Najdete tu desítky aut, které byla evidentně "stočena".

Na stránce jsou vypsány jednotlivé autobazary a u nich vždy vozy, u kterých se během importu snížil stav najetých kilometrů. Rovněž se objevují informace o neodečtení DPH u vozů, které byly v zahraničí zakoupeny bez ní, což by mohlo ukazovat na možný daňový únik. Více zde.

 

 

V 2025 budou auta jezdit s třílitrovou spotřebou, naplánovala EU

Představitelé členských zemí Evropské unie, Evropského parlamentu a Evropské komise se dohodli na kompromisu ohledně přísnějších pravidel pro automobilové emise oxidu uhličitého, která mají začít platit od roku 2020. Měnit se bude také způsob měření spotřeby.  Více zde.

Nákup auta nemusí být sázka do loterie!

 

DM reklama cebia

    Využijte služby Cebia:

  • PROVIN prověření původu vozu ze zahraničí

  • VINTEST = jistota originálu

  •                   - fyzická prohlídka vozu, potvrzení originality identifikačních znaků

  • systém AUTOTRACER – prověření historie ojetého vozidla on-line na internetu

  • Více informací na www.cebia.cz nebo www.zkontrolujsiauto.cz

 

© 2004 - 2018 SOVA - Sdružení na ochranu vlastníků automobilů | e-mail pro stížnosti: klikněte zde, e-mail pro novináře a ostatní komunikaci: info@sdruzeni-sova.cz