Autoforum.cz: Uhádnete, kolik najel tento Mercedes třídy E z roku 2011? Snad ani není podle čeho

Autoforum.cz: Uhádnete, kolik najel tento Mercedes třídy E z roku 2011? Snad ani není podle čeho

K novému autu má hodně daleko, ke zničenému ale jakbysmet. Přesto má „na hrbu” úctyhodnou kilometráž a nejlépe připomíná, jak moc je třeba dávat pozor na stočené tachometry.

Zajímavé ojetiny vám ukazujeme pravidelně. Obvykle jde o auta, po kterých byste z rozličných důvodů mohli zatoužit, dnes vám ale ukážeme vůz, který je lepší nechtít. Nikoli kvůli jeho značce či specifikaci, však je to Mercedes třídy E s dieselovým motorem, po kterém naopak prahne kde kdo. Pozoruhodný je jeho stav a historie. Německý sedan s třícípou hvězdou ve znaku má totiž tak vysoký nájezd, že je těžké mu vůbec uvěřit. Navíc jej zvládl ve velmi krátkém čase a je stále v úctyhodné kondici.

Jde o Mercedes-Benz E 200 CDI předchozí generace pořízený v roce 2011, tedy před sedmi léty. Takové auto obvykle představuje ještě perspektivní ojetinu, neboť obvykle s ním lidé najedou něco mezi 100 a 200 tisíci kilometry a opotřebují jej jen tak, že to sotva stojí za řeč. Ani tento stroj se na první pohled nejeví hůře a ani poznámky prodávajícího vás nerozhodí. Řeč je o oděrkách laku, odchlypující se části zadního nárazníku, odřené kůži, chybějící mřížce klimatizace, ušpiněném čalounění nebo dírách v dřevěných dekorech.

To není u jakékoli ojetiny s nájezdem okolo sto či dvou set tisíc kilometrů nic mimořádného a z míry vás nevyvedou ani fotografie. Auto si můžete prohlédnout zde - je tu spousta drobných neduhů zejména uvnitř, uvážíme-li ale volbu světlého čalounění, vypadá tento Mercedes stále šik. Podezřelá může být jen cena 7 445 Eur (cca 193 500 Kč), za kterou se v případě spolehlivého 2,2litrového turbodieselu s výkonem 136 koní běžně dostane jen vůz jakkoli lepší než zhuntovaný taxík, jinak se ceny zachovalých exemplářů šplhají až k trojnásobku.

Schválně si auto prohlédněte a zkuste uhádnout, kolik kilometrů má za sebou. Záhy vám to prozradíme.

Jistě jsme vás předchozími řádky přiměli tipovat hodně vysoko, přesto nepředpokládáme, že by se obvyklý odhad blížil realitě. Tento Mercedes totiž najel už 816 688 kilometrů. To odpovídá 20 cestám po rovníku okolo celé Země. Tento sedan jí navíc zvládl za pouhých sedm let, na každý rok tedy připadá zhruba 117 tisíc kilometrů. Jinými slovy, za každý měsíc služby se počítadlo vozu navýšilo přibližně o 10 000 km, na jeden den tak připadá 320 kilometrů. Leckdo si nedokáže představit jezdit s touto intenzitou rok, natož pak sedm let. A ještě ke všemu v jediném autě.

Tato porce je skoro neuvěřitelná, přičemž pokud se jí některý automobil dožije, je vlastně více než jisté, že jej majitel hýčká jako v bavlnce. Nemusí tedy nakonec jít ani o úplně špatnou koupi, ale o to tu vážně primárně nejde. Jednak tento vůz dosvědčuje, že často skloňovaná odolnost Mercedesů třídy E proti vysokým nájezdům není výmysl. A pak připomíná, že bez pečlivě zdokumentované historie byste při koupi ojetiny neměli věřit ničemu. Tohle auto není ani pořádně vyčištěné či jakkoli jinak vyspravené uvnitř a stejně působí solidně. Až někdo důkladně vyčistí kůži a nahradí pár poničených či chybějících dílů, snadno může tachometr vozu stočit o 700 tisíc km. A leckomu ani pak nebude nic podezřelé...

Celý článek včetně fotek najdete zde.

Zajímavosti

SOVA odhaluje, kam putují podvodně zlegalizované stočené vozy z dovozu

SOVA odhaluje, kam putují podvodně zlegalizované stočené vozy z dovozu

Jak jsme již informovali, Sdružení SOVA odhalilo jednoduchý postup, jak je možno prakticky beztrestně legalizovat stáčení kilometrů u dovážených ojetin a uvádět tak nic netušící zákazníky v omyl. Bohužel se takové vozy objevují i u větších autobazarů, například Auto ESA. více

Aktuality

10. prosince 2018 | ČT: Kontroly stáčení tachometrů

Už víc než dva měsíce jsou v platnosti nové až půl milionové sankce za takzvané stáčení tachometrů. Reálně ujeté kilometry evidují Stanice technické kontroly. Pokud jsou hodnoty nižší než při poslední návštěvě, tak musí majitel zdůvodnit proč tomu tak je. Kolik takovými případy se už úředníci museli zabývat, ale ministerstvo… více

27. listopadu 2018 | Česká televize: Karavan

Za obytné auto, které si paní Netolická našla až v Německu, zaplatila prodejci pár dní po jeho prohlídce. Od koupě ale nakonec sešlo, protože vůz, který si přijela vyzvednout, nebyl ten, který si vybrala. Dnes nemá ani auto a ani své peníze. Jaká rizika na nás čekají, když nakupujeme v zahraničí? více

12. listopadu 2018 | iDnes.cz: Crashtest aut, která dělí 20 let, ukázal, jak se posunula bezpečnost

Simulovaná srážka dvou Fordů Fiesta, které dělí 20 let, ukázala, jak dramatický pokrok v bezpečnosti auta za tu dobu udělala. Zatímco ve starším voze by řidič srážku nepřežil, z moderního auta by vylezl jen s oděrkami, maximálně pohmožděninami. více

6. listopadu 2018 | Novinky.cz: Američan stáčel tachometry, nyní mu hrozí dekády vězení

Za dvanáct případů stočení tachometru a tři bankovní podvody může jít bazarník z Alabamy do vězení na několik desetiletí. Průměrně auta "omladil” o zhruba 200 tisíc kilometrů, jeho osobní rekord je však mnohem vyšší. více

2. listopadu 2018 | Šumperský a Jesenický deník: Zaplatil za auto z Dánska, dosud se ho nedočkal

O nemalé peníze připravil podvodník šestačtyřicetiletého muže ze Šumperska. Ten si před časem našel na internetu inzerát, ve kterém se nabízelo ke koupi vozidlo Mazda CX-7 s rokem výroby 2011. Prodávající za něj chtěl částku pět tisíc Euro. Zájemce začal s prodávajícím čile komunikovat mailem, přitom se dozvěděl, že se… více

SOVA na Facebooku