Autoforum.cz: Uhádnete, kolik najel tento Mercedes třídy E z roku 2011? Snad ani není podle čeho

Autoforum.cz: Uhádnete, kolik najel tento Mercedes třídy E z roku 2011? Snad ani není podle čeho

K novému autu má hodně daleko, ke zničenému ale jakbysmet. Přesto má „na hrbu” úctyhodnou kilometráž a nejlépe připomíná, jak moc je třeba dávat pozor na stočené tachometry.

Zajímavé ojetiny vám ukazujeme pravidelně. Obvykle jde o auta, po kterých byste z rozličných důvodů mohli zatoužit, dnes vám ale ukážeme vůz, který je lepší nechtít. Nikoli kvůli jeho značce či specifikaci, však je to Mercedes třídy E s dieselovým motorem, po kterém naopak prahne kde kdo. Pozoruhodný je jeho stav a historie. Německý sedan s třícípou hvězdou ve znaku má totiž tak vysoký nájezd, že je těžké mu vůbec uvěřit. Navíc jej zvládl ve velmi krátkém čase a je stále v úctyhodné kondici.

Jde o Mercedes-Benz E 200 CDI předchozí generace pořízený v roce 2011, tedy před sedmi léty. Takové auto obvykle představuje ještě perspektivní ojetinu, neboť obvykle s ním lidé najedou něco mezi 100 a 200 tisíci kilometry a opotřebují jej jen tak, že to sotva stojí za řeč. Ani tento stroj se na první pohled nejeví hůře a ani poznámky prodávajícího vás nerozhodí. Řeč je o oděrkách laku, odchlypující se části zadního nárazníku, odřené kůži, chybějící mřížce klimatizace, ušpiněném čalounění nebo dírách v dřevěných dekorech.

To není u jakékoli ojetiny s nájezdem okolo sto či dvou set tisíc kilometrů nic mimořádného a z míry vás nevyvedou ani fotografie. Auto si můžete prohlédnout zde - je tu spousta drobných neduhů zejména uvnitř, uvážíme-li ale volbu světlého čalounění, vypadá tento Mercedes stále šik. Podezřelá může být jen cena 7 445 Eur (cca 193 500 Kč), za kterou se v případě spolehlivého 2,2litrového turbodieselu s výkonem 136 koní běžně dostane jen vůz jakkoli lepší než zhuntovaný taxík, jinak se ceny zachovalých exemplářů šplhají až k trojnásobku.

Schválně si auto prohlédněte a zkuste uhádnout, kolik kilometrů má za sebou. Záhy vám to prozradíme.

Jistě jsme vás předchozími řádky přiměli tipovat hodně vysoko, přesto nepředpokládáme, že by se obvyklý odhad blížil realitě. Tento Mercedes totiž najel už 816 688 kilometrů. To odpovídá 20 cestám po rovníku okolo celé Země. Tento sedan jí navíc zvládl za pouhých sedm let, na každý rok tedy připadá zhruba 117 tisíc kilometrů. Jinými slovy, za každý měsíc služby se počítadlo vozu navýšilo přibližně o 10 000 km, na jeden den tak připadá 320 kilometrů. Leckdo si nedokáže představit jezdit s touto intenzitou rok, natož pak sedm let. A ještě ke všemu v jediném autě.

Tato porce je skoro neuvěřitelná, přičemž pokud se jí některý automobil dožije, je vlastně více než jisté, že jej majitel hýčká jako v bavlnce. Nemusí tedy nakonec jít ani o úplně špatnou koupi, ale o to tu vážně primárně nejde. Jednak tento vůz dosvědčuje, že často skloňovaná odolnost Mercedesů třídy E proti vysokým nájezdům není výmysl. A pak připomíná, že bez pečlivě zdokumentované historie byste při koupi ojetiny neměli věřit ničemu. Tohle auto není ani pořádně vyčištěné či jakkoli jinak vyspravené uvnitř a stejně působí solidně. Až někdo důkladně vyčistí kůži a nahradí pár poničených či chybějících dílů, snadno může tachometr vozu stočit o 700 tisíc km. A leckomu ani pak nebude nic podezřelé...

Celý článek včetně fotek najdete zde.

Zajímavosti

SOVA odhaluje, kam putují podvodně zlegalizované stočené vozy z dovozu

SOVA odhaluje, kam putují podvodně zlegalizované stočené vozy z dovozu

Jak jsme již informovali, Sdružení SOVA odhalilo jednoduchý postup, jak je možno prakticky beztrestně legalizovat stáčení kilometrů u dovážených ojetin a uvádět tak nic netušící zákazníky v omyl. Bohužel se takové vozy objevují i u větších autobazarů, například Auto ESA. více

Aktuality

17. srpna 2018 | Naprostá rarita: Soudu v Brně se podařilo prokázat stočení auta

V boji proti stáčení přituhuje. Za posledních pár měsíců došlo k několika velmi podstatným událostem, které naznačují, že se tento problém konečně začíná brát vážně i u nás. více

16. srpna 2018 | iDnes.cz: Kečupgate: nová aféra Volkswagenu startuje v kantýně

Volkswagen stála aféra dieselgate, od které zanedlouho uplynou tři roky, miliardy eur. Někteří bývalí členové vrcholového managementu dodnes čekají na soud. Na druhou stranu je kondice německého koncernu možná nejlepší v historii. A tak se najde i čas na řešení hloupostí. Třeba chuť kečupu v závodní kantýně. více

15. srpna 2018 | SOVA: Po účinnosti zákazu stáčení musí ČOI zkontrolovat firmy, které nabízejí úpravu tachometrů

SOVA ověřila počet „stáčíren“ nabízejících služby na internetu, je jich několik desítek Senát dnes schválil novelu zákona 56/2001 Sb., která kromě řady jiných změn v oblasti provozu vozidel obsahuje i zákaz stáčení tachometru pod pokutou půl milionu korun. Sdružení na ochranu vlastníků automobilů - SOVA proto provedlo… více

10. srpna 2018 | Prima: Šest let bojují o vrácení peněz za auto s přetočeným tachometrem

Jako zlý sen, naletěli. Koupili si auto se stočeným tachometrem a skrytými vadami. Tak ho chtěli vrátit a dostat peníze zpět. Kdo by hádal, že to zabralo už celých 6 let. I přes soudní rozhodnutí majitel autobazaru v Bruntále už 2 roky odmítá auto převzít. A tak ani nemusí peníze vracet. více

30. července 2018 | Europoslanec Zdechovský: Evropská komise musí začít řešit stáčení kilometrů u automobilů

Zhruba polovina ojetých vozidel prodávaných v EU má stočený odometr. Šizeni jsou předně zákazníci, důsledky těchto podvodů ale mají negativní dopad také na bezpečnost provozu a na životní prostředí. Ve čtvrtek 31. května proto europoslanci na plénu potvrdili zprávu z vlastní iniciativy výboru pro dopravu (TRAN) o … více

SOVA na Facebooku