blog.idnes.cz: Proč jsou v Česku tolerovány podvody na autech?!

blog.idnes.cz: Proč jsou v Česku tolerovány podvody na autech?!

Zajímavý článek europoslance Tomáše Zdechovského na téma stáčení tachometrů. Pokud si tohoto problému všimne více členů Evropského parlamentu, třeba se časem dočkáme celoevropského řešení.

V České republice kvetou podvody s přetáčením tachometrů, ale očividně to nikoho nezajímá. Zatímco v Belgii má každé auto Car pass a podvody se snížily na minimum, v České republice se k zavedení podobného opatření nikdo nemá.

Automobily, promiňte - vraky, které mají naježděno přes 500.000 km, stačí přistavit do „značkového servisu“, kde vám za pár minut stočí o tři čtvrtiny počet kilometrů a obratem prodají.

Někdo namítne, tak proč si to auto koupil? Ale přijít na to, že vůz má stočené kilometry, nemusí ani nejlepší automechanik. A je opravdu rozdíl mezi tím, zda má vůz najeto 100, 200 nebo 500 tisíc kilometrů.

Jeden příklad z praxe za všechny. Autobazar inzeruje vůz A se stavem tachometru 143.000 km. V polovině roku 2010 byl tento vůz převezen ze zahraničí a první návštěva značkového servisu zde byla za stavu 91.000 km. V průběhu dalších let má vůz A zaznamenány pravidelné návštěvy značkového servisu až do 141.000 km. Jak je možné, že na začátku 2010 má záznam v holandském servisu se stavem 157.000 km? Žádná trojčlenka tady prostě nefunguje…

Podvod je podvod a podle toho by měl být trestán. A to od zrušení živnosti, až po vysoké peněžité tresty. Mezitím by však mohl být za minimálně náklady zaveden belgický systém pasu (Car pass) pro každé auto, do kterého je zaznamenáván stav kilometrů při každé návštěvě technické kontroly, servisu nebo nehodě.

Zlodějům a podvodníkům by tak minimálně snížil možnost pokračovat v byznysu, kde se podle odhadů odborníků ročně podaří na podvodech vydělat miliardy korun. Ale to by někdo musel chtít. Mám pocit, že v České republice stále není vůle něco změnit a hledají se důvody, proč proti podvodům s automobily nezakročit. Ale třeba se mýlím... Přeji hezký den a veselou mysl!

Zajímavosti

SOVA odhaluje, kam putují podvodně zlegalizované stočené vozy z dovozu

SOVA odhaluje, kam putují podvodně zlegalizované stočené vozy z dovozu

Jak jsme již informovali, Sdružení SOVA odhalilo jednoduchý postup, jak je možno prakticky beztrestně legalizovat stáčení kilometrů u dovážených ojetin a uvádět tak nic netušící zákazníky v omyl. Bohužel se takové vozy objevují i u větších autobazarů, například Auto ESA. více

Aktuality

6. prosince 2017 | Dojeli na prodej stočeného auta – firma bude zrušena

Společnost SINCE STAR ze Žiliny doplatila na prodej o přibližně 10 000 kilometrů stočeného auta Mercedes ML. Okresní úřad podal návrh na její zrušení. Podnět na vykonání kontroly Slovenskou obchodní inspekcí zaslalo slovenské sdružení SOVA, které dlouhodobě bojuje proti stáčení tachometrů. více

16. listopadu 2017 | Slovensko schvaluje nový zákon o silničním provozu – stáčení ale neodstraní

Nové opatření v sobě reflektuje nařízení a předpisy Evropské unie. I nadále ale umožňuje stáčení tachometrů fyzickým osobám, které nepodnikají, tedy běžným občanům. Zákon trestá jenom právnické osoby a fyzické osoby – podnikatele. I navzdory mnohým pozitivním bodům, které obsahuje, neřeší problematiku stáčení… více

6. listopadu 2017 | Společnost Cebia provedla pravidelnou analýzu vývoje trhu ojetých vozidel za 3 čtvrtletí 2017

V letošním roce pokračuje růst počtu dovážených ojetých vozidel ze zahraničí, který začal na počátku roku 2015. Od roku 2014 do letoška stoupl počet dovozů ojetin o 40 %. Tempo růstu se však zpomaluje a letos činí již pouze 2,5 %. Dovážejí se však stále starší ojetiny, podíl vozidel starších 10 let letos přesahuje 54 %.… více

2. listopadu 2017 | iRozhlas: Poláci dovážejí nejvíce ojetých aut v Evropě. Velká většina z nich má stočený tachometr

Polsko se pokouší bojovat se stáčením tachometrů u ojetých aut. Tamní svaz dealerů automobilů odhaduje, že s ujetými kilometry někdo manipuloval až u 80 procent vozů dovezených z ciziny. více

25. října 2017 | Kroměřížský deník: Majitel nechtěl přepsat auto. Pomohla policie

Auto má v dnešní době skoro každá rodina, mnohé i dvě: jejich prodej či nákup jsou tak běžnou záležitostí, a to nejen v podání specializovaných firem. Co ale dělat, když nový majitel odmítne auto přepsat na sebe a přestane s prodejcem komunikovat? Jak se vyhnout tahanicím za porušení vyhlášky kvůli autu,… více

SOVA na Facebooku