blog.idnes.cz: Proč jsou v Česku tolerovány podvody na autech?!

blog.idnes.cz: Proč jsou v Česku tolerovány podvody na autech?!

Zajímavý článek europoslance Tomáše Zdechovského na téma stáčení tachometrů. Pokud si tohoto problému všimne více členů Evropského parlamentu, třeba se časem dočkáme celoevropského řešení.

V České republice kvetou podvody s přetáčením tachometrů, ale očividně to nikoho nezajímá. Zatímco v Belgii má každé auto Car pass a podvody se snížily na minimum, v České republice se k zavedení podobného opatření nikdo nemá.

Automobily, promiňte - vraky, které mají naježděno přes 500.000 km, stačí přistavit do „značkového servisu“, kde vám za pár minut stočí o tři čtvrtiny počet kilometrů a obratem prodají.

Někdo namítne, tak proč si to auto koupil? Ale přijít na to, že vůz má stočené kilometry, nemusí ani nejlepší automechanik. A je opravdu rozdíl mezi tím, zda má vůz najeto 100, 200 nebo 500 tisíc kilometrů.

Jeden příklad z praxe za všechny. Autobazar inzeruje vůz A se stavem tachometru 143.000 km. V polovině roku 2010 byl tento vůz převezen ze zahraničí a první návštěva značkového servisu zde byla za stavu 91.000 km. V průběhu dalších let má vůz A zaznamenány pravidelné návštěvy značkového servisu až do 141.000 km. Jak je možné, že na začátku 2010 má záznam v holandském servisu se stavem 157.000 km? Žádná trojčlenka tady prostě nefunguje…

Podvod je podvod a podle toho by měl být trestán. A to od zrušení živnosti, až po vysoké peněžité tresty. Mezitím by však mohl být za minimálně náklady zaveden belgický systém pasu (Car pass) pro každé auto, do kterého je zaznamenáván stav kilometrů při každé návštěvě technické kontroly, servisu nebo nehodě.

Zlodějům a podvodníkům by tak minimálně snížil možnost pokračovat v byznysu, kde se podle odhadů odborníků ročně podaří na podvodech vydělat miliardy korun. Ale to by někdo musel chtít. Mám pocit, že v České republice stále není vůle něco změnit a hledají se důvody, proč proti podvodům s automobily nezakročit. Ale třeba se mýlím... Přeji hezký den a veselou mysl!

Zajímavosti

SOVA odhaluje, kam putují podvodně zlegalizované stočené vozy z dovozu

SOVA odhaluje, kam putují podvodně zlegalizované stočené vozy z dovozu

Jak jsme již informovali, Sdružení SOVA odhalilo jednoduchý postup, jak je možno prakticky beztrestně legalizovat stáčení kilometrů u dovážených ojetin a uvádět tak nic netušící zákazníky v omyl. Bohužel se takové vozy objevují i u větších autobazarů, například Auto ESA. více

Aktuality

11. září 2017 | Na web SOVA útočí roboti, stahují data o stočených vozech

Od roku 2014 společnosti na stránkách SOVA v průměru denně stahují data o 1250 autech Každým rokem roste zájem o ověření kilometrového nájezdu aut a to i navzdory tomu, že naše zákony problematiku stáčení vůbec neřeší, čímž výrazně zaostávají za dalšími zeměmi EU. Společnosti anebo podnikatelé ale nechtějí… více

4. září 2017 | iDnes.cz: Laň skončila po srážce na místě spolujezdce, řidič se těžce zranil

Mrtvá laň zůstala na místě spolujezdce ve Škodě Octavii po nedělní srážce na Prachaticku. Žádný člověk tam neseděl, řidič z kolize vyvázl s těžkým zraněním. více

30. srpna 2017 | Česku hrozí příliv aut z dovozu, která by měla být sešrotována

V důsledku nové vlny šrotovného, které zavádějí v Německu, může dojít k nelegálnímu přílivu starých aut na český trh. Pokud němečtí motoristé vymění své staré auto na naftu za nové, dostanou slevu od dvou tisíc do deseti tisíc eur. Podmínkou je, aby staré auto splňovalo emisní normu 4 anebo nižší. více

22. srpna 2017 | iDnes.cz: Češi jezdí ve stále starších autech, průměrný věk už přesáhl patnáct let

Průměrný věk osobních automobilů v Česku stále roste. Přesahuje už patnáct let. Evropský průměr je přitom výrazně nižší – činí jen 9,7 roku. Vyplývá to z aktuální statistiky Svazu dovozců automobilů pro iDNES.cz. více

2. srpna 2017 | Autobild.sk: Auta musí být chráněna proti stáčení kilometrů

Evropská unie nařídila výrobcům zabudovat do nových modelů ochranu proti stáčení kilometrů. Zatím se neví, jak má ochrana vypadat ani jak se bude její funkčnost prověřovat. více

SOVA na Facebooku