blog.idnes.cz: Proč jsou v Česku tolerovány podvody na autech?!

blog.idnes.cz: Proč jsou v Česku tolerovány podvody na autech?!

Zajímavý článek europoslance Tomáše Zdechovského na téma stáčení tachometrů. Pokud si tohoto problému všimne více členů Evropského parlamentu, třeba se časem dočkáme celoevropského řešení.

V České republice kvetou podvody s přetáčením tachometrů, ale očividně to nikoho nezajímá. Zatímco v Belgii má každé auto Car pass a podvody se snížily na minimum, v České republice se k zavedení podobného opatření nikdo nemá.

Automobily, promiňte - vraky, které mají naježděno přes 500.000 km, stačí přistavit do „značkového servisu“, kde vám za pár minut stočí o tři čtvrtiny počet kilometrů a obratem prodají.

Někdo namítne, tak proč si to auto koupil? Ale přijít na to, že vůz má stočené kilometry, nemusí ani nejlepší automechanik. A je opravdu rozdíl mezi tím, zda má vůz najeto 100, 200 nebo 500 tisíc kilometrů.

Jeden příklad z praxe za všechny. Autobazar inzeruje vůz A se stavem tachometru 143.000 km. V polovině roku 2010 byl tento vůz převezen ze zahraničí a první návštěva značkového servisu zde byla za stavu 91.000 km. V průběhu dalších let má vůz A zaznamenány pravidelné návštěvy značkového servisu až do 141.000 km. Jak je možné, že na začátku 2010 má záznam v holandském servisu se stavem 157.000 km? Žádná trojčlenka tady prostě nefunguje…

Podvod je podvod a podle toho by měl být trestán. A to od zrušení živnosti, až po vysoké peněžité tresty. Mezitím by však mohl být za minimálně náklady zaveden belgický systém pasu (Car pass) pro každé auto, do kterého je zaznamenáván stav kilometrů při každé návštěvě technické kontroly, servisu nebo nehodě.

Zlodějům a podvodníkům by tak minimálně snížil možnost pokračovat v byznysu, kde se podle odhadů odborníků ročně podaří na podvodech vydělat miliardy korun. Ale to by někdo musel chtít. Mám pocit, že v České republice stále není vůle něco změnit a hledají se důvody, proč proti podvodům s automobily nezakročit. Ale třeba se mýlím... Přeji hezký den a veselou mysl!

Zajímavosti

SOVA odhaluje, kam putují podvodně zlegalizované stočené vozy z dovozu

SOVA odhaluje, kam putují podvodně zlegalizované stočené vozy z dovozu

Jak jsme již informovali, Sdružení SOVA odhalilo jednoduchý postup, jak je možno prakticky beztrestně legalizovat stáčení kilometrů u dovážených ojetin a uvádět tak nic netušící zákazníky v omyl. Bohužel se takové vozy objevují i u větších autobazarů, například Auto ESA. více

Aktuality

20. června 2016 | Lidové noviny: Čachry s tachometry focení nezastavilo

Potvrzuje dlouhodobý názor SOVA, že české STK pomáhají legalizaci stočených vozů ze zahraničí, což znovu poukazuje na vysokou rizikovost nákupu importovaných ojetin. Auta se stočenými tachometry se z českých silnic a autobazarů zatím vymýtit nedaří. Navzdory tomu, že ministerstvo dopravy na konci loňského roku věřilo, že se… více

23. května 2016 | Zákazník dotáhl svůj spor s bazarem Davo Car až k šetření Magistrátu Hlavního města Prahy

Magistrát hlavního města prahy na základě oznámení zákazníka zahájil správní řízení s autobazarem Davocar, jelikož shledal, že používá nekalé ochodní praktiky. U nabízeného vozu chyběla servisní knížka, druhý klíč a měl různé technické závady. Svoje negativní zkušenosti s bazarem zákazník zevřejnil na speciálně… více

20. května 2016 | iDnes.cz: Díky odebírání techničáků zmizí vraky, věří policie. Stáří aut je rekordní

Nová pravidla pro odebírání takzvaného malého technického průkazu přímo na místě policejní kontroly český vozový park neomladí. Ve spojitosti s novými pravidly přitom právě tento pozitivní efekt zazníval. Policisté však věří, že ze silnic zmizí opravdu zjevné vraky. Průměrné stáří aut v Česku je přitom rekordní. více

25. dubna 2016 | ČT24: Stočení tachometru? Na Slovensku trestný čin, Česko s úpravou stále váhá

Slovensko od 1. března pohlíží na stáčení tachometrů u automobilů jako na trestný čin. Firmám, autosalonům i bazarům tam za prodej takových vozů hrozí pokuty i přes dva a půl milionu českých korun. O podobné praxi teď uvažuje i české ministerstvo dopravy. Úpravu ujetých kilometrů je sice už nyní možné… více

17. dubna 2016 | Deník.cz: Téměř čtvrtina ojetin na českém trhu byla omlazena. Nejčastěji jde o Octavie

Téměř čtvrtina ojetých aut na českém trhu měla změněný rok výroby, aby vypadala mladší a dala se prodat dráž. Průměrně byly tyto vozy omlazené o 1,6 roku. Uvedla to společnost Cebia, která se zabývá ověřováním původu vozidel. více

SOVA na Facebooku