Deník.cz: Téměř čtvrtina ojetin na českém trhu byla omlazena. Nejčastěji jde o Octavie

Deník.cz: Téměř čtvrtina ojetin na českém trhu byla omlazena. Nejčastěji jde o Octavie

Téměř čtvrtina ojetých aut na českém trhu měla změněný rok výroby, aby vypadala mladší a dala se prodat dráž. Průměrně byly tyto vozy omlazené o 1,6 roku. Uvedla to společnost Cebia, která se zabývá ověřováním původu vozidel.

Podíl omlazených vozidel letos vzrostl, uvedla firma. „Příčina je pravděpodobně ve zvýšení počtu dovážených vozidel, u nichž se často padělá rok uvedení do provozu před jejich registrací na referátu dopravy jednoduchým falšováním původního zahraničního technického průkazu," uvedl mluvčí Cebie Jan Dryák.

 

Podíl vozidel se stočeným tachometrem se na trhu dlouhodobě pohybuje kolem 40 procent. Průměrný udávaný stav tachometru byl na počátku tohoto roku 152 000 km. Vzhledem k tomu, že dvě pětiny vozidel byly průměrně stočeny o 100 000 kilo­metrů, lze podle Dryáka dopočítat skutečný průměrný stav najetých kilometrů u prodávaných vozidel na 192 000 km.

 

Letos v únoru Cebia uvedla, že podvodníci nejčastěji stáčejí tachometr u vozů Škoda Octavia, Fabia a Volkswagen Passat. Zájemce o koupi některé z těchto ojetin v Česku tak má nejméně 45procentní pravděpodobnost, že vůz bude mít uměle snížený počet ujetých kilometrů, u Octavie je tato pravděpodobnost dokonce 49 procent, varovala tehdy firma.

 

Prodej ojetých osobních aut na českém trhu loni vzrostl o šest procent na 660 000 vozů. Z toho 509 000 aut bylo koupeno v tuzemsku a zbytek tvořil individuální dovoz. 

 

 

Celý článek najdete zde.

Zajímavosti

SOVA odhaluje, kam putují podvodně zlegalizované stočené vozy z dovozu

SOVA odhaluje, kam putují podvodně zlegalizované stočené vozy z dovozu

Jak jsme již informovali, Sdružení SOVA odhalilo jednoduchý postup, jak je možno prakticky beztrestně legalizovat stáčení kilometrů u dovážených ojetin a uvádět tak nic netušící zákazníky v omyl. Bohužel se takové vozy objevují i u větších autobazarů, například Auto ESA. více

Aktuality

19. června 2018 | Soud řeší rozsáhlý případ podvodů s ojetinami, většina je z dovozu

Kolínský soud znovu řeší rozsáhlou kauzu legalizace kradených aut, kterou poprvé projednával již v roce 2015 a je v ní obžalovaných 19 lidí včetně dvou úředníků. V letech 2009 až 2011 měli pachatelé padělat doklady o technické způsobilosti ze zemí, odkud byla auta jen údajně dovezena. Ve skutečnosti auta… více

4. června 2018 | iRozhlas.cz: Projde belgický model? Europarlament chce vymýtit stáčení tachometrů, navrhuje vězení i společnou databázi

Přetáčení tachometrů může být do budoucna mnohem těžší. Poslanci Evropského parlamentu ve čtvrtek budou hlasovat o výzvě Evropské komisi, aby zajistila větší propojení registrů vozidel s opravnami a autobazary. Tím by se mělo lépe dohledat, kolik má konkrétní auto opravdu najeto. Poslanci také chtějí, aby bylo stáčení… více

29. května 2018 | Černé ovce: Autobazar II

Začátkem roku přinesl pořad Černé ovce případ jedné nevyřízené reklamace ojetého auta. Teď natočil pokračování. Zdá se, že problém má ten autobazar. A hodně veliký. více

25. května 2018 | iDnes.cz: Slováci jdou tvrdě proti stáčení kilometrů, budou hlídat i autodíly

Na Slovensku mají nový silniční zákon, který stanoví dlouhou řadu opatření proti stáčení kilometrů. "Česko se tak stává v našem regionu jedinou zemí, která neklasifikuje stáčení najetých kilometrů jako trestný čin," komentuje Igor Sirota z ÚAMK. více

24. května 2018 | Plzen.cz: Piráti už vědí, jak zastavit stáčení tachometrů a omlazování ojetin

Piráti mají plán, jak konečně vyřešit vleklé problémy se stáčením tachometrů. Jejich návrh je založen na osvědčeném belgickém systému Car-Pass. Piráti tedy nechtějí jít cestou represivních opatření ve smyslu trestnosti stáčení tachometrů, ale cestou zveřejňování garantovaných informací o vozidlech, na které se kupující budou moci… více

SOVA na Facebooku