iDnes.cz: Kečupgate: nová aféra Volkswagenu startuje v kantýně

iDnes.cz: Kečupgate: nová aféra Volkswagenu startuje v kantýně

Volkswagen stála aféra dieselgate, od které zanedlouho uplynou tři roky, miliardy eur. Někteří bývalí členové vrcholového managementu dodnes čekají na soud. Na druhou stranu je kondice německého koncernu možná nejlepší v historii. A tak se najde i čas na řešení hloupostí. Třeba chuť kečupu v závodní kantýně.

Jsou věci, které mají zaměstnanci wolfsburgské automobilky natolik rádi, že by se na nich nemělo nic měnit. Patří mezi ně i kečup, který se podává k párku v kantýnách Volkswagenu. Jenže k této změně právě teď došlo. O aféře „kečupgate“ se nyní vzrušeně diskutuje nejen ve firemní jídelně, ale i na internetových fórech a kauze se věnují i přední německé deníky. Zlí jazykové dokonce tvrdí, že jde o další skandál, jejichž nedostatkem koncern rozhodně netrpí (vše o dieselgate čtěte zde).

Volkswagen totiž vyrábí nejen auta, ve vlastním řeznictví firmy ročně vzniknou i miliony párků. Ty se v kantýnách ve Wolfsburgu, Kasselu, Emdenu, Cvikově a Bratislavě podávají zásadně s jedinečným VW-curry-kečupem. Což je stejný prodejní hit jako párek, který se tu vyrábí už 45 let – v uplynulém roce se ho prodalo 550 tisíc půllitrových lahví a 27 tisíc kbelíků. Více o nejprodávanějším produktu automobilky Volkswagen čtěte zde.

 

Méně cukru, tuku i chuti

A firma nyní změnila dodavatele této důležité komodity. Problém spočívá v tom, že nové ochucovadlo chutná maličko jinak. A obsahuje méně tuku a cukru, zato o třináct procent vyšší podíl rajského protlaku. Což se stalo příčinou spekulací, že katastrofa možná ještě není u konce: pokud to tak půjde dál, začnou se nakonec i párky vyrábět z tofu, obávají se někteří.

Dobrovolně Volkswagen dodavatele kečupu nezměnil. Příčinou jsou podle informací deníku Wolfsburger Allgemeine strukturální změny u potravinářského koncernu Mondelez (dříve Kraft foods). Staré smlouvy s dceřinou společností musely být k únoru 2017 vypovězeny.

„Museli jsme zkrátka zvolit jiného dodavatele, který bude splňovat naše nároky na kvalitu,“ vysvětluje Martin Cordes, šéf oddělení gastronomie u koncernu VW. Podle něj musel nově zvolený výrobce uzpůsobit recepturu tak, aby výsledný produkt odpovídal kvalitě typické pro VW a aby se chutí co nejvíce blížil původnímu výrobku.

 

Hledání původní chuti, která pálí jinde

Podle deníku Wolfsburger Allgemeine šlo o zdlouhavý proces, kdy automobilka navázala kontakt s dvanácti dodavateli a v souvislosti s tím proběhl téměř stejný počet degustací. Jak popsal Martin Cordes, nešlo v žádném případě o snadný úkol: „Byl to nepředstavitelně složitý proces. Není totiž chilli jako chilli a rajče jako rajče. Trvali jsme na svém požadavku, že nový kečup musí být původnímu chuťově co nejvíc podobný.“ Ve finále se Volkswagen rozhodl pro firmu Develey, sídlící nedaleko Mnichova. S novým dodavatelem musel být upraven i design skleněné lahve, v níž se kečup dodává.

Degustace probíhaly v průběhu roku 2017. Zaměstnanci Volkswagenu testovali různé druhy kečupu, jejichž chuť se následně vyhodnocovala. A tento proces evidentně ještě není u konce. Neboť kečup, který byl vybrán, podle Cordese „ostře pálí na špičce jazyka“, zatímco, jak uvádí deník Süddeutsche Zeitung, „starý“ kečup pálil až v hrdle. Chutná jinak a tím pádem chutná jinak i oblíbený párek. Přestože si prý někteří zaměstnanci novou chuť pochvalují, na receptuře se určitě bude ještě pracovat.

Článek zde.

Zajímavosti

SOVA odhaluje, kam putují podvodně zlegalizované stočené vozy z dovozu

SOVA odhaluje, kam putují podvodně zlegalizované stočené vozy z dovozu

Jak jsme již informovali, Sdružení SOVA odhalilo jednoduchý postup, jak je možno prakticky beztrestně legalizovat stáčení kilometrů u dovážených ojetin a uvádět tak nic netušící zákazníky v omyl. Bohužel se takové vozy objevují i u větších autobazarů, například Auto ESA. více

Aktuality

8. ledna 2019 | Prima: Pasy měly vyřešit stáčení kilometrů. Ťok je ale stále neřešil

Ministerstvo dopravy chystá další změny pro stanice technické kontroly. Už letos budou muset automaticky nahlašovat všechny případy stočených kilometrů. Nařízení má sice pomáhat v boji proti podvodům, podle kritiků je ale neúčinné. Přitom v Evropě už funguje jiný systém, který dokázal podvody snížit na úplné minimum. O … více

10. prosince 2018 | ČT: Kontroly stáčení tachometrů

Už víc než dva měsíce jsou v platnosti nové až půl milionové sankce za takzvané stáčení tachometrů. Reálně ujeté kilometry evidují Stanice technické kontroly. Pokud jsou hodnoty nižší než při poslední návštěvě, tak musí majitel zdůvodnit proč tomu tak je. Kolik takovými případy se už úředníci museli zabývat, ale ministerstvo… více

27. listopadu 2018 | Česká televize: Karavan

Za obytné auto, které si paní Netolická našla až v Německu, zaplatila prodejci pár dní po jeho prohlídce. Od koupě ale nakonec sešlo, protože vůz, který si přijela vyzvednout, nebyl ten, který si vybrala. Dnes nemá ani auto a ani své peníze. Jaká rizika na nás čekají, když nakupujeme v zahraničí? více

12. listopadu 2018 | iDnes.cz: Crashtest aut, která dělí 20 let, ukázal, jak se posunula bezpečnost

Simulovaná srážka dvou Fordů Fiesta, které dělí 20 let, ukázala, jak dramatický pokrok v bezpečnosti auta za tu dobu udělala. Zatímco ve starším voze by řidič srážku nepřežil, z moderního auta by vylezl jen s oděrkami, maximálně pohmožděninami. více

6. listopadu 2018 | Novinky.cz: Američan stáčel tachometry, nyní mu hrozí dekády vězení

Za dvanáct případů stočení tachometru a tři bankovní podvody může jít bazarník z Alabamy do vězení na několik desetiletí. Průměrně auta "omladil” o zhruba 200 tisíc kilometrů, jeho osobní rekord je však mnohem vyšší. více

SOVA na Facebooku