Rizika ojetin v komisi

Rizika ojetin v komisi

Proč může být komisní prodej nebezpečný pro prodávajícího:

Případ Globus Car / Auto ESA ukázal, že pokud svěříte vůz k prodeji do komise, můžete lehce přijít jak o peníze, tak o auto. 

Vzhledem k přetrvávající ekonomické krizi je řada komisních prodejců v existenčních potížích. Auto sice prodají novému majiteli, ale původnímu nezaplatí a peníze použijí na úhradu svých důležitějších závazků. Těmi mohou být například nutnost zaplatit splátku úvěru bance nebo leasingové společnosti, úhrada nájmu za prodejní plochu nebo výplaty zaměstnancům.

Proč může být komisní prodej nebezpečný pro kupujícího:

V případě komisního prodeje nejednáte při koupi vozu s majitelem, ale pouze zprostředkovatelem prodeje.

Nemůžete si být jisti, že má zprostředkovatel vůbec právo vůz prodat. V řadě případů komisní prodejci jednají na základě padělaných plných mocí nebo padělaných prodejních smluv. Pak se můžete stát „majiteli“ vozu, který de facto stále patří původnímu majiteli, jež za něj nedostal zaplaceno.

Vlastníky vozů bývají často tzv. „bílí koně“, spolčení s komisními prodejci. Ti se v případě problémů s vozem prostě „vypaří“, přestanou komunikovat, a tím naprosto znemožní reklamaci.

Zajímavosti

SOVA odhaluje, kam putují podvodně zlegalizované stočené vozy z dovozu

SOVA odhaluje, kam putují podvodně zlegalizované stočené vozy z dovozu

Jak jsme již informovali, Sdružení SOVA odhalilo jednoduchý postup, jak je možno prakticky beztrestně legalizovat stáčení kilometrů u dovážených ojetin a uvádět tak nic netušící zákazníky v omyl. Bohužel se takové vozy objevují i u větších autobazarů, například Auto ESA. více

Aktuality

17. srpna 2018 | Naprostá rarita: Soudu v Brně se podařilo prokázat stočení auta

V boji proti stáčení přituhuje. Za posledních pár měsíců došlo k několika velmi podstatným událostem, které naznačují, že se tento problém konečně začíná brát vážně i u nás. více

16. srpna 2018 | iDnes.cz: Kečupgate: nová aféra Volkswagenu startuje v kantýně

Volkswagen stála aféra dieselgate, od které zanedlouho uplynou tři roky, miliardy eur. Někteří bývalí členové vrcholového managementu dodnes čekají na soud. Na druhou stranu je kondice německého koncernu možná nejlepší v historii. A tak se najde i čas na řešení hloupostí. Třeba chuť kečupu v závodní kantýně. více

15. srpna 2018 | SOVA: Po účinnosti zákazu stáčení musí ČOI zkontrolovat firmy, které nabízejí úpravu tachometrů

SOVA ověřila počet „stáčíren“ nabízejících služby na internetu, je jich několik desítek Senát dnes schválil novelu zákona 56/2001 Sb., která kromě řady jiných změn v oblasti provozu vozidel obsahuje i zákaz stáčení tachometru pod pokutou půl milionu korun. Sdružení na ochranu vlastníků automobilů - SOVA proto provedlo… více

10. srpna 2018 | Prima: Šest let bojují o vrácení peněz za auto s přetočeným tachometrem

Jako zlý sen, naletěli. Koupili si auto se stočeným tachometrem a skrytými vadami. Tak ho chtěli vrátit a dostat peníze zpět. Kdo by hádal, že to zabralo už celých 6 let. I přes soudní rozhodnutí majitel autobazaru v Bruntále už 2 roky odmítá auto převzít. A tak ani nemusí peníze vracet. více

30. července 2018 | Europoslanec Zdechovský: Evropská komise musí začít řešit stáčení kilometrů u automobilů

Zhruba polovina ojetých vozidel prodávaných v EU má stočený odometr. Šizeni jsou předně zákazníci, důsledky těchto podvodů ale mají negativní dopad také na bezpečnost provozu a na životní prostředí. Ve čtvrtek 31. května proto europoslanci na plénu potvrdili zprávu z vlastní iniciativy výboru pro dopravu (TRAN) o … více

SOVA na Facebooku