Rizika ojetin v komisi

Rizika ojetin v komisi

Proč může být komisní prodej nebezpečný pro prodávajícího:

Případ Globus Car / Auto ESA ukázal, že pokud svěříte vůz k prodeji do komise, můžete lehce přijít jak o peníze, tak o auto. 

Vzhledem k přetrvávající ekonomické krizi je řada komisních prodejců v existenčních potížích. Auto sice prodají novému majiteli, ale původnímu nezaplatí a peníze použijí na úhradu svých důležitějších závazků. Těmi mohou být například nutnost zaplatit splátku úvěru bance nebo leasingové společnosti, úhrada nájmu za prodejní plochu nebo výplaty zaměstnancům.

Proč může být komisní prodej nebezpečný pro kupujícího:

V případě komisního prodeje nejednáte při koupi vozu s majitelem, ale pouze zprostředkovatelem prodeje.

Nemůžete si být jisti, že má zprostředkovatel vůbec právo vůz prodat. V řadě případů komisní prodejci jednají na základě padělaných plných mocí nebo padělaných prodejních smluv. Pak se můžete stát „majiteli“ vozu, který de facto stále patří původnímu majiteli, jež za něj nedostal zaplaceno.

Vlastníky vozů bývají často tzv. „bílí koně“, spolčení s komisními prodejci. Ti se v případě problémů s vozem prostě „vypaří“, přestanou komunikovat, a tím naprosto znemožní reklamaci.

Zajímavosti

SOVA odhaluje, kam putují podvodně zlegalizované stočené vozy z dovozu

SOVA odhaluje, kam putují podvodně zlegalizované stočené vozy z dovozu

Jak jsme již informovali, Sdružení SOVA odhalilo jednoduchý postup, jak je možno prakticky beztrestně legalizovat stáčení kilometrů u dovážených ojetin a uvádět tak nic netušící zákazníky v omyl. Bohužel se takové vozy objevují i u větších autobazarů, například Auto ESA. více

Aktuality

11. září 2017 | Na web SOVA útočí roboti, stahují data o stočených vozech

Od roku 2014 společnosti na stránkách SOVA v průměru denně stahují data o 1250 autech Každým rokem roste zájem o ověření kilometrového nájezdu aut a to i navzdory tomu, že naše zákony problematiku stáčení vůbec neřeší, čímž výrazně zaostávají za dalšími zeměmi EU. Společnosti anebo podnikatelé ale nechtějí… více

4. září 2017 | iDnes.cz: Laň skončila po srážce na místě spolujezdce, řidič se těžce zranil

Mrtvá laň zůstala na místě spolujezdce ve Škodě Octavii po nedělní srážce na Prachaticku. Žádný člověk tam neseděl, řidič z kolize vyvázl s těžkým zraněním. více

30. srpna 2017 | Česku hrozí příliv aut z dovozu, která by měla být sešrotována

V důsledku nové vlny šrotovného, které zavádějí v Německu, může dojít k nelegálnímu přílivu starých aut na český trh. Pokud němečtí motoristé vymění své staré auto na naftu za nové, dostanou slevu od dvou tisíc do deseti tisíc eur. Podmínkou je, aby staré auto splňovalo emisní normu 4 anebo nižší. více

22. srpna 2017 | iDnes.cz: Češi jezdí ve stále starších autech, průměrný věk už přesáhl patnáct let

Průměrný věk osobních automobilů v Česku stále roste. Přesahuje už patnáct let. Evropský průměr je přitom výrazně nižší – činí jen 9,7 roku. Vyplývá to z aktuální statistiky Svazu dovozců automobilů pro iDNES.cz. více

2. srpna 2017 | Autobild.sk: Auta musí být chráněna proti stáčení kilometrů

Evropská unie nařídila výrobcům zabudovat do nových modelů ochranu proti stáčení kilometrů. Zatím se neví, jak má ochrana vypadat ani jak se bude její funkčnost prověřovat. více

SOVA na Facebooku