Společnost Cebia provedla pravidelnou analýzu vývoje trhu ojetých vozidel za 3 čtvrtletí 2017

V letošním roce pokračuje růst počtu dovážených ojetých vozidel ze zahraničí, který začal na počátku roku 2015. Od roku 2014 do letoška stoupl počet dovozů ojetin o 40 %. Tempo růstu se však zpomaluje a letos činí již pouze 2,5 %. Dovážejí se však stále starší ojetiny, podíl vozidel starších 10 let letos přesahuje 54 %. 

„Důvodem pokračujícího růstu počtu dovážených ojetin je přesvědčení českých motoristů, že v zahraničí a především v Německu provozované vozy jsou kvalitnější, zachovalejší, lépe servisované a nestočené. Již mnohokrát jsme veřejnosti předkládali fakta, že pravý opak je pravdou. K tomuto trendu přispívá podle mého názoru i skutečnost, že na českém trhu je nedostatek kvalitních ojetin v nejžádanějším cenovém segmentu, tedy v ceně od 150 do 250 tisíc,“ komentuje letošní výsledky Martin Pajer, ředitel společnosti Cebia.

Vzrostl počet najetých kilometrů udávaných při prodeji na 179 tisíc kilometrů. Průměrná cena ojetých vozidel prodaných v období ledna až září byla 205 600 korun.

Zatímco v oblasti prodeje nových vozidel roste podíl benzinových a postupně i alternativních pohonů na úkor dieselů, u ojetých vozidel je tomu právě naopak. U letos prodaných ojetých vozidel převažuje podíl dieselových pohonů (60,8 %) a jejich podíl dokonce ještě vzrostl oproti přechozímu kvartálu (59 %) téměř o 2 procentní body.

V ČR se v letošním roce prodalo 7,5 % vozidel bez platné STK a 31 % ojetých vozidel s možností odpočtu DPH. Nejoblíbenější barvou byla s 21 procenty bílá. Průměrná doba prodeje ojetiny se zkrátila z 64 dní na 63 dní a 77 procent nabízených ojetin se prodá do 2 měsíců.

Nejvíce mají čeští motoristé letos, ale i dlouhodobě zájem o ojeté vozy značky Škoda. Výsledky prodejů vozů této značky v oblasti ojetin jsou vyšší než podíly těchto modelů v segmentu nových vozidel.

Celá zpráva zde.

Zajímavosti

SOVA odhaluje, kam putují podvodně zlegalizované stočené vozy z dovozu

SOVA odhaluje, kam putují podvodně zlegalizované stočené vozy z dovozu

Jak jsme již informovali, Sdružení SOVA odhalilo jednoduchý postup, jak je možno prakticky beztrestně legalizovat stáčení kilometrů u dovážených ojetin a uvádět tak nic netušící zákazníky v omyl. Bohužel se takové vozy objevují i u větších autobazarů, například Auto ESA. více

Aktuality

17. srpna 2018 | Naprostá rarita: Soudu v Brně se podařilo prokázat stočení auta

V boji proti stáčení přituhuje. Za posledních pár měsíců došlo k několika velmi podstatným událostem, které naznačují, že se tento problém konečně začíná brát vážně i u nás. více

16. srpna 2018 | iDnes.cz: Kečupgate: nová aféra Volkswagenu startuje v kantýně

Volkswagen stála aféra dieselgate, od které zanedlouho uplynou tři roky, miliardy eur. Někteří bývalí členové vrcholového managementu dodnes čekají na soud. Na druhou stranu je kondice německého koncernu možná nejlepší v historii. A tak se najde i čas na řešení hloupostí. Třeba chuť kečupu v závodní kantýně. více

15. srpna 2018 | SOVA: Po účinnosti zákazu stáčení musí ČOI zkontrolovat firmy, které nabízejí úpravu tachometrů

SOVA ověřila počet „stáčíren“ nabízejících služby na internetu, je jich několik desítek Senát dnes schválil novelu zákona 56/2001 Sb., která kromě řady jiných změn v oblasti provozu vozidel obsahuje i zákaz stáčení tachometru pod pokutou půl milionu korun. Sdružení na ochranu vlastníků automobilů - SOVA proto provedlo… více

10. srpna 2018 | Prima: Šest let bojují o vrácení peněz za auto s přetočeným tachometrem

Jako zlý sen, naletěli. Koupili si auto se stočeným tachometrem a skrytými vadami. Tak ho chtěli vrátit a dostat peníze zpět. Kdo by hádal, že to zabralo už celých 6 let. I přes soudní rozhodnutí majitel autobazaru v Bruntále už 2 roky odmítá auto převzít. A tak ani nemusí peníze vracet. více

30. července 2018 | Europoslanec Zdechovský: Evropská komise musí začít řešit stáčení kilometrů u automobilů

Zhruba polovina ojetých vozidel prodávaných v EU má stočený odometr. Šizeni jsou předně zákazníci, důsledky těchto podvodů ale mají negativní dopad také na bezpečnost provozu a na životní prostředí. Ve čtvrtek 31. května proto europoslanci na plénu potvrdili zprávu z vlastní iniciativy výboru pro dopravu (TRAN) o … více

SOVA na Facebooku