TOPSPEED. SK: Neuvěřitelná zpověď polského kšeftaře s ojetými auty

TOPSPEED. SK: Neuvěřitelná zpověď polského kšeftaře s ojetými auty

Dobře koupit ojeté auto je umění. Kdo si tím prošel, ví, o čem mluvím. Koupit dobré ojeté auto ze zahraničí? Myslíte si, že je to snadné? Že to vámi vysněné auto na vás čeká někde v suché garáži? Neříkám, že to není možné, že to nejde… Pár případů se najde. Včera zveřejnili zpověď polského kšeftaře, jak se dělá byznys s ojetými auty. Je to celkem zajímavé povídání. Pokud umíte polsky, překlad nepotřebujete…

Pokud polsky neumíte, pusťte si video. Připravil jsem vám obsah, pomaličku čtěte očima a poslouchejte. Mnozí z vás budou rozumět téměř vše. Pro ty, kteří nejsou jazykově zdatní, tu máme sumář. Polák na začátek mluví, jak se k tomu vlastně dostal, co a jak funguje. Jsou to věci, které bychom mohli lidově nazvat omáčka. Pro jednoduchost to shrnu v bodech.

Lidé kupují převážně očima. Podléhají emocím… Výbava, barva, kola, vyměněné díly (co kupující tvrdí…), prostě superlativy.

Málokdo zmiňuje problémy…

Každý kšeftař s auty má své „dvorní mechaniky“.

Každé auto má stočené kilometry! Polský zákazník si to přeje, stejně jako u nás (u nás se s tím bojuje intenzivněji). Potom vykládá příběh, jak prodával hezkého Poloneza (auto vyráběno před lety v PL) s jedinou vadou, škrábancem při tankovacím krku… Poučení: On jako prodávající jednoduše musí uspokojit potřeby lidí.

Klient jednoduše chce, aby 15–20leté auto vypadalo, jako by mělo rok.

Hůř se stáčejí kilometry na analogových tachometrech! Ale dá se to, mají v tom praxi. V nových autech to je otázkou softvéru… 20 sekund a je hotovo.

A co historie dokumentů k vozu? Nové servisní knížky nejsou problém. Vypadají autenticky.  A co víc, ve videu popisují, jak a kde sehnat razítka.

Existuje neuvěřitelné množství triků, jak starší auto oživit a omladit. Používá se různá agresivní chemie a kyseliny, aby jednotlivé části vypadaly jako nové.

Včelí med (údajně) krátkodobě zlepšuje chod vyběhaného motoru… Cca 2 litry.

Na dobrém autě z Německa (zahraničí) se nedá doma vydělat!

Dovážená auta za málo peněz jsou od překupníků. Tureckých, ruských…

Téměř každé auto má nějakou chybu. To je důvod, proč jsou ceny nízké… Pak vykládá příběh o Audi A6.

80 – 120 km (2x) je běžný dojezd Němce za prací. Z toho vyplývá, že desetileté auto nemůže mít v Německu méně než  300 000 km  (jenom velmi výjimečně).

Auta se vozí z tzv. komisionálního prodeje – auta určena výhradně na export. Nemohou být prodávána na vnitřním německém trhu.

Privátní prodejce v Německu totiž údajně přebírá technickou a právní odpovědnost za vady na voze! Němci se proto bojí prodat auto, o kterém ví, že má vady, pokud si to smluvně neuchopí.

Auta se nevozí po 1 – 2 kusech, ale na plné kamiony.

Než se auto dostane na domácí trh, hned se stočí kilometry. Běžně ještě před hranicí.

Auto se po koupi kšeftařem neservisuje, ale „lepí“…. Zmiňuje případ o Citroenu C5, který neměl při prodeji funkční zadní brzdy.

Každý problém a porucha se řeší co nejlevněji. Kontrolky na přístrojovce se vyndávaly, montují se odpory, aby systém nehlásil chybu… Patentů jsou tisíce.

„Jsou v Polsku poctiví prodejci?“ … „Ne, vymřeli!“

Klíč k prodeji ojetého auta: musí dobře vypadat, musí být levné a musí mít málo najeto.

Kšeftaři (ale i prodejci) mají zažitý svůj jazyk, slang...

Téměř každý polský kšeftař, který chce vydělat, plní klimatizaci propan-butanem!!!

Pak vykládá příběhy, proč po 6 letech skončil s kšeftováním… Některé věci jsou známé i u nás. Mezi lidmi v oboru jde o tzv. veřejné tajemství, které znají i lidé, kteří se pohybují u aut. Jenom se o tom téměř vůbec nemluví. Některým věcem se dá jen stěží uvěřit. Možná jsou přibarvené, možná to jsou výmysly. Viz poslední bod, i když to nevylučuji…

Důvod proč jsem napsal tento článek? Jednoduše proto, abyste ojeté auto (na které si možná musíte i půjčit) kupovali s rozvahou a možná někdy i zmírnili nároky. I když můžete mít i kliku a podaří se koupit přesně to, po čem toužíte.

EDIT: Autor videa hned po dni zablokoval sdílení videa na jiných stránkách. Pro zvědavce tu je celý název: MIÓD w silniku, TROCINY w skrzyni biegów. Tak naciągają HANDLARZE AUT – 7 metrów pod ziemią #50. Zkopírujte si adresu a vložte do YouTube.

Celý článek zde.

Zajímavosti

SOVA odhaluje, kam putují podvodně zlegalizované stočené vozy z dovozu

SOVA odhaluje, kam putují podvodně zlegalizované stočené vozy z dovozu

Jak jsme již informovali, Sdružení SOVA odhalilo jednoduchý postup, jak je možno prakticky beztrestně legalizovat stáčení kilometrů u dovážených ojetin a uvádět tak nic netušící zákazníky v omyl. Bohužel se takové vozy objevují i u větších autobazarů, například Auto ESA. více

Aktuality

30. dubna 2019 | TN. CZ: Za stočený tachometr 5 let vězení! Měli by přitvrdit i u nás?

Až pět let za mřížemi bude v Polsku hrozit za falšování údajů o stavu najetých kilometrů. Zákon, který výrazně přitvrzuje v boji proti podvodníkům, podepsal polský prezident Andrzej Duda. U nás od loňska hrozí za stočený tachometr maximálně půlmilionová pokuta. Je takový trest dostatečný, nebo by měl být zákon… více

9. dubna 2019 | Policie České republiky – KŘP Ústeckého kraje: Auto mělo stočený tachometr

Na problémy si zadělal 52letý muž, který byl v uplynulých dnech obviněn z přečinu podvodu. Je podezřelý, že poškozenému muži prodal za necelých sto dvacet tisíc Octavii dovezenou z Německa, přičemž deklaroval stav ujetých kilometrů 176 tisíc. více

20. března 2019 | KRIMI-PLZEŇ: Mladík věřil, že Amerika má zájem právě o jeho ojetinu

Na tachovské policisty se ve středu obrátil 22letý muž s tím, že byl zřejmě podveden při prodeji vozidla. více

8. března 2019 | Novinky.cz: Policie obvinila pětici z daňových podvodů při dovozu luxusních ojetin z Německa

Celníci a policisté zadrželi pět obchodníků s ojetými luxusními auty, kteří při svých obchodech způsobili státu podle spisu škodu bezmála čtyřicet milionů korun. Zánovní ojetiny z Německa skupina údajně vozila z Brněnska do Česka několik let. Celkem by podle výkazů mělo jít o 359 aut v celkové hodnotě 200… více

18. února 2019 | Novinky.cz: Myslela, že si odváží ojetinu, ale vyklubal se z ní jen „soubor náhradních dílů“

Autobazary prodávají použitá auta, takže je nejde reklamovat jako nová, ale i zde platí jistá ochrana spotřebitele. Jenže autobazarům se do vyřešení reklamací často nechce, a tak hledají různé fígle. více

SOVA na Facebooku