Zákazník dotáhl svůj spor s bazarem Davo Car až k šetření Magistrátu Hlavního města Prahy

Zákazník dotáhl svůj spor s bazarem Davo Car až k šetření Magistrátu Hlavního města Prahy

Magistrát hlavního města prahy na základě oznámení zákazníka zahájil správní řízení s autobazarem Davocar, jelikož shledal, že používá nekalé ochodní praktiky. U nabízeného vozu chyběla servisní knížka, druhý klíč a měl různé technické závady. Svoje negativní zkušenosti s bazarem zákazník zevřejnil na speciálně vytvořených webových stránkách.

"V listopadu 2015 jsem sháněl nějakou starší dodávku. Na internetu jsem si vyhlédl i jednu v autobazaru Davocar v Olbramovicích - Citroen Jumper , rv. 2005 , cena 129 999 kč, údajně najeto pouze 164 000 km," začíná příběh zákazníka Tomáše Karafy. Zákazník si na svém webu stěžuje na parktiky bazaru při prodeji i na stav samotného ojetého auta.

"Mezi jinýma papírama k podpisu tam byl i protokol popisující stav vozidla , podle kterého na autě bylo všechno rezavé, opotřebované, se sníženou účinností a tekl z toho olej. Což se nezakládalo na pravdě a asi to bude jejich způsob , jak se zbavit případné zákonné odpovědnosti za skryté vady. Čili jsem řekl , že tohle jim prostě nepodepíšu, protože to neodpovídá skutečnosti," uvádí pan Karafa. Kvůli tomu, že už měl na vůz složenou celkem vysokou zálohu nakonec kapituloval a vůz koupil.

Problémy nastaly krátce po jeho převzetí. "V tom shonu a výmývání mozku jsem zapoměl na to, že se chci podívat na servisní knížku!!! ... prohledávám dokumenty , serviska nikde. A v rámci prohledávání dokumentů sem poprvé spatřil certifikát od Cebie, který paní v kanceláři ani slovem nezmínila a nějak nepozorovaně ho vpravila do desek, aniž bych si toho všiml. A tam bylo napsáno doslova toto : "Aktuálně v systému Cebia REPORT není dostatek záznamů pro jednoznačné posouzení stavu tachometru". Když sem tam volal , tak mi řekli, že to je kvůli chybějící servisní knížce. A při opětovném procházení smlouvy jsem zjistil , že tam je napsáno "předány 2 klíče" ... a měl sem jenom jeden . Takže telefonát do autobazaru , kde mi po chvilce pátrání řekli, že auto servisku nikdy nemělo a klíč je k tomu jenom jeden," vyjmenovává problémy s autobazarem pan Karafa.

Zákazník následně zjistil ještě další závady: "Držák otevřených zadních dveří je utržený, takže zadní dveře nedrží otevřené. Jedna zadní svítilna je rozbitá... Zkušenost s autobazarem Davocar naprosto tristní. Podal jsem na ně podnět k ČOI a k živnostenskému odboru Magistrátu Hl. m. Prahy pro nekalé obchodní praktiky," uvádí.

Podle pražského magistrátu byl zákazník skutečně v právu. "Šetřením byla potvrzena Vaše informace, že vozidlo nemělo servisní knížku, ačkoliv z doplňujících informací uvedených v reklamě na vozidlo vyplýval opak. Reklama obsahuje věcně nesprávnou informaci a je tedy nepravdivá... Zdejší odbor zahájil se společností DAVO CAR s.r.o. správní řízení pro podezření ze správního deliktu podle § 8a odst. 3 písm. b) zákona o regulaci reklamy..." uvádí se v dopise magistrátu, kterým zákazníka informoval o šetření jeho podnětu, a který najdete v příloze tohoto článku.

"Mrzí mne , že jsem si recenze na ně nepřečetl dříve - je na ně mnoho negativních recenzí - a ty pozitivní si Davocar píše sám na sebe," říká pan Karafa na závěr.

Web zákazníka s podrobným popisem případu najdete zde.

Ke stažení

Zajímavosti

SOVA odhaluje, kam putují podvodně zlegalizované stočené vozy z dovozu

SOVA odhaluje, kam putují podvodně zlegalizované stočené vozy z dovozu

Jak jsme již informovali, Sdružení SOVA odhalilo jednoduchý postup, jak je možno prakticky beztrestně legalizovat stáčení kilometrů u dovážených ojetin a uvádět tak nic netušící zákazníky v omyl. Bohužel se takové vozy objevují i u větších autobazarů, například Auto ESA. více

Aktuality

11. září 2017 | Na web SOVA útočí roboti, stahují data o stočených vozech

Od roku 2014 společnosti na stránkách SOVA v průměru denně stahují data o 1250 autech Každým rokem roste zájem o ověření kilometrového nájezdu aut a to i navzdory tomu, že naše zákony problematiku stáčení vůbec neřeší, čímž výrazně zaostávají za dalšími zeměmi EU. Společnosti anebo podnikatelé ale nechtějí… více

4. září 2017 | iDnes.cz: Laň skončila po srážce na místě spolujezdce, řidič se těžce zranil

Mrtvá laň zůstala na místě spolujezdce ve Škodě Octavii po nedělní srážce na Prachaticku. Žádný člověk tam neseděl, řidič z kolize vyvázl s těžkým zraněním. více

30. srpna 2017 | Česku hrozí příliv aut z dovozu, která by měla být sešrotována

V důsledku nové vlny šrotovného, které zavádějí v Německu, může dojít k nelegálnímu přílivu starých aut na český trh. Pokud němečtí motoristé vymění své staré auto na naftu za nové, dostanou slevu od dvou tisíc do deseti tisíc eur. Podmínkou je, aby staré auto splňovalo emisní normu 4 anebo nižší. více

22. srpna 2017 | iDnes.cz: Češi jezdí ve stále starších autech, průměrný věk už přesáhl patnáct let

Průměrný věk osobních automobilů v Česku stále roste. Přesahuje už patnáct let. Evropský průměr je přitom výrazně nižší – činí jen 9,7 roku. Vyplývá to z aktuální statistiky Svazu dovozců automobilů pro iDNES.cz. více

2. srpna 2017 | Autobild.sk: Auta musí být chráněna proti stáčení kilometrů

Evropská unie nařídila výrobcům zabudovat do nových modelů ochranu proti stáčení kilometrů. Zatím se neví, jak má ochrana vypadat ani jak se bude její funkčnost prověřovat. více

SOVA na Facebooku