Zkušenosti: Skupina podvedených majitelů aut požaduje peníze za svoje vozy od autobazaru Auto ESA

Zkušenosti: Skupina podvedených majitelů aut požaduje peníze za svoje vozy od autobazaru Auto ESA

Smutné životní příběhy poškozených ilustrují vývoj největší kauzy s ojetými auty v ČR

Skupina téměř dvaceti občanů, kteří svěřili svoje vozy ke komisnímu prodeji v autobazaru Globus Car a jejichž vozy byly následně obratem bez jejich vědomí prodány do Auto ESA, nyní společně požaduje vyplacení peněz za svoje vozy po tomto druhém největším českém autobazaru. Po více než roce od chvíle, kdy celá kauza začala, jim totiž došla trpělivost. Poškození oslovili autobazar Auto ESA koncem května dopisy s žádostí o finanční vyrovnání.

Pan RK svěřil Globus Caru vůz Škoda Fabia, který byl následně prodán do Auto ESA a pak novému majiteli. Pan RK peníze nedostal. „Protože v době uvažované koupě nového osobního automobilu jsem nedisponoval potřebnou částkou k úhradě nového automobilu, byl jsem nucen požádat své rodiče o půjčku, kterou jsem jim slíbil splatit z prodeje Škody Fabia. V současné době žijeme pouze z mého příjmu a rodičovského příspěvku manželky. Z toho musím nejen platit nájemné, služby spojené s bydlením, ale i samozřejmě výdaje na jídlo a školní i mimoškolní aktivity mého staršího dítěte. Na vlastní jídlo nám moc nezbývá a splátka půjčky rodičům, kteří jsou již v důchodu, v takovémto případě vůbec nepřichází v úvahu a ještě dlouho v úvahu nebude přicházet,“ uvádí v dopise Auto ESA.

 

Paní MS potřebovala z prodeje vozu financovat nákup auta pro svého invalidního syna: „Peníze za prodej mého vozidla měli být použity na koupi a úpravu vozidla pro mého syna, který je upoután na invalidní vozík a vozidlo potřebuje ke každodennímu užívání. Tímto Vás žádám o navrácení mého vozidla, nebo zaplacení částky, kterou jsem za vozidlo měla obdržet, tj. 139.000kč. Jedná se o vozidlo Škoda Fabia, r.v. 2004. Tohoto vozidla se i nadále cítím být vlastníkem. Snad nebude nutné podávat trestní žalobu na Váš Autobazar a vše proběhne k oboustranné spokojenosti,“ uvedla v dopise Auto ESA.

 

Další poškozený, JŠ, píše Auto ESA: „V srpnu 2009 jsem se náhodně dozvěděl, že ve vámi řízené společnosti byl prodán můj osobní automobil značky MAZDA 6, SPZ A23063 aniž by se mnou byla z vaší strany uzavřena jakákoliv smlouva. Oprávnění k prodeji v jiné společnosti jsem nedal ani panu Kazdovi, jednateli autobazaru Glob Car Praha, s.r.o. Od Vaší společnosti jsem neobdržel do dnešního dne žádnou finanční úhradu za uskutečněný prodej. Jsem starší člověk, automobil byl zakoupen za celoživotní úspory, vaše jednání v tomto smyslu považuji za neetické a rozhodně budu od vás tuto částku, bude-li to nezbytné, požadovat i právní cestou,“ zdůraznil.

 

Autobazar Auto ESA poškozeným odpovídá pouze prostřednictvím advokátní kanceláře a veškeré jejich nároky odmítá. Zároveň Auta ESA prohlašuje, že je celá záležitost poškozuje na dobré pověsti, kterou si dlouholetou činností u klientů vybudoval a v dopise upozorňuje poškozené, aby nenapadali Auto ESA „bezdůvodnými výpady“ na jeho adresu. „V podstatě se od celé kauzy distancují a osudy podvedených lidí je nezajímají,“ uvedl právní zástupce poškozených Tibor Lévai.

 

V rámci kauzy Globus Car / Auto ESA bylo společností Globus Car od zákazníků vzato do komise téměř 200 automobilů. Ty byly následně prodány do Auto ESA, kde skončilo prokazatelně 171 vozů. Následně bylo cca 150 vozů prodáno novým majitelům a 21 „zablokováno“. Původní majitelé však zaplaceno nedostali. Tento případ šetří již téměř rok kriminální policie, škodu odhaduje na několik desítek milionů korun. Jedná se tak zatím pravděpodobně o největší podvod s ojetými vozy v ČR. Na kauzu SOVA upozorňuje již od září 2009 a jako na důkaz selhání kontrolních mechanismů druhého největšího autobazaru v ČR. Auto ESA reagovalo podáním žaloby na ochranu dobrého jména. Požaduje v ní odstranění všech článků o této kauze a o dvou vozech se stočenými kilometry, prodaných rovněž v Auto ESA, z webu Sdružení SOVA a odškodnění 300000 korun.

Zajímavosti

SOVA odhaluje, kam putují podvodně zlegalizované stočené vozy z dovozu

SOVA odhaluje, kam putují podvodně zlegalizované stočené vozy z dovozu

Jak jsme již informovali, Sdružení SOVA odhalilo jednoduchý postup, jak je možno prakticky beztrestně legalizovat stáčení kilometrů u dovážených ojetin a uvádět tak nic netušící zákazníky v omyl. Bohužel se takové vozy objevují i u větších autobazarů, například Auto ESA. více

Aktuality

19. června 2018 | Soud řeší rozsáhlý případ podvodů s ojetinami, většina je z dovozu

Kolínský soud znovu řeší rozsáhlou kauzu legalizace kradených aut, kterou poprvé projednával již v roce 2015 a je v ní obžalovaných 19 lidí včetně dvou úředníků. V letech 2009 až 2011 měli pachatelé padělat doklady o technické způsobilosti ze zemí, odkud byla auta jen údajně dovezena. Ve skutečnosti auta… více

4. června 2018 | iRozhlas.cz: Projde belgický model? Europarlament chce vymýtit stáčení tachometrů, navrhuje vězení i společnou databázi

Přetáčení tachometrů může být do budoucna mnohem těžší. Poslanci Evropského parlamentu ve čtvrtek budou hlasovat o výzvě Evropské komisi, aby zajistila větší propojení registrů vozidel s opravnami a autobazary. Tím by se mělo lépe dohledat, kolik má konkrétní auto opravdu najeto. Poslanci také chtějí, aby bylo stáčení… více

29. května 2018 | Černé ovce: Autobazar II

Začátkem roku přinesl pořad Černé ovce případ jedné nevyřízené reklamace ojetého auta. Teď natočil pokračování. Zdá se, že problém má ten autobazar. A hodně veliký. více

25. května 2018 | iDnes.cz: Slováci jdou tvrdě proti stáčení kilometrů, budou hlídat i autodíly

Na Slovensku mají nový silniční zákon, který stanoví dlouhou řadu opatření proti stáčení kilometrů. "Česko se tak stává v našem regionu jedinou zemí, která neklasifikuje stáčení najetých kilometrů jako trestný čin," komentuje Igor Sirota z ÚAMK. více

24. května 2018 | Plzen.cz: Piráti už vědí, jak zastavit stáčení tachometrů a omlazování ojetin

Piráti mají plán, jak konečně vyřešit vleklé problémy se stáčením tachometrů. Jejich návrh je založen na osvědčeném belgickém systému Car-Pass. Piráti tedy nechtějí jít cestou represivních opatření ve smyslu trestnosti stáčení tachometrů, ale cestou zveřejňování garantovaných informací o vozidlech, na které se kupující budou moci… více

SOVA na Facebooku