Změny v STK stále neřeší řadu problémů při kontrolách aut

Ministerstvo Dopravy chce pravidelně jednou za tři roky přezkoušet všechny techniky v zemi a přinejmenším stejně často posílat na každou stanici i dozorujícího úředníka. Sama Profesní komora STK ale říká, že je to málo a že mnoho dalších problémů se však neřeší. Už roky se pracuje na změně, ale stále se nic nemění. "Přihlásit u nás nebo znovu uvést do provozu kradené auto není žádný velký problém," uvedl před časem mluvčí Útvaru pro odhalování organizovaného zločinu (ÚOOZ) Pavel Hanták. "Zpřísnit dohled nad stanicemi technické kontroly tak, jak jsou v současné době prováděny," doplnil ředitel Sdružení automobilového průmyslu Antonín Šípek. Podrobnosti přinesla ČT24.

Se současným stavem není spokojený ani mluvčí Autoklubu ČR Václav Špička. Od roku 2008 probíhá příprava nových paragrafů a finální produkt není příliš povedený, uvedl předseda Profesní komory STK Jiří Rejmon. Ministerstvo hodlá každé tři roky zkoušet techniky v teorii i praxi. Podle mluvčího ministerstva dopravy Marka Illiaše technik zkontroluje dané vozidlo a v případě, že tam neodhalí předem dané chyby, tak tu zkoušku prostě nedostane. Kontroly samotných stanic budou v mnoha krajích častější v období jednou za tři roky. "Doteď jsme to dělali zhruba jednou za pět let," uvedla mluvčí krajského úřadu Středočeského kraje Markéta Vítková.

Očekávaly se však marně i třeba povinné kamery, které by sledovaly čas a práci věnovanou každému autu. Dále aktualizovaný seznam úkonů, které má technik během prohlídky udělat, dodnes jsou tam nesmysly. Do technického průkazu se už třeba dávno nepíše číslo motoru, technik ho tam ale podle zákona má dále hledat."Pokud najdeme nesoulad, měli bysme vozidlu dát technickou pouze na měsíc. Tak vlastně by nemělo jezdit na silnici. Léta na to upozorňujeme ministerstvo dopravy a takových příkladů tam máme mnoho," řekl Rejmon.

Změny v zákoně také řidičům umožní si legálně zaplatit značku na přání. Částka pět tisíc, nejčastěji zmiňovaná v médiích, bude ale jen polovina útraty. Za přední a zadní tabulku tak dají řidiči dohromady deset tisíc.     Více zde.

 

Tajný pohled do dílny stáčení tachometrů

 

Skoro polovině všech ojetých vozidel v Česku se falšují stavy ujetých kilometrů. Se skrytou kamerou Auto Bildu jsme se podívali "stáčitelům" pod ruce.  Více zde.

 

8 míst, kde najdete skutečné stáří vozu

 

Překupníci s ojetinami udělají cokoliv, aby vůz prodali za vyšší cenu. Přetáčení tachometru je jen jednou ze známých fint. Kde jsou ve voze další místa, která prozradí jeho skutečné stáří?    Více zde.

 

Manželé bojují s bazarem o peníze

 

Na zvláštní praktiky teplického autobazaru doplatila rodina z Ústí nad Labem. Vyhlédla si necelý rok starou fabii a zaplatila zálohu. Pak ale zjistila, že auto bylo v Německu kompletně zničeno a odhlášeno z evidence. Nákup si tedy rodina rozmyslela. Autobazar ale odmítl zálohu vrátit.  Více zde.

Vyzkoušejte systém AUTOTRACER = komplexní info o vozidlech a jejich historii.

 

DM autotracer

    Vybíráte vozidlo a nevíte, které je to pravé?

  • jakou má minulost?
  • nemá přetočený tachometr?
  • není omlazeno?

     

    Více informací na www.cebia.cz nebo www.zkontrolujsiauto.cz

© 2004 - 2018 SOVA - Sdružení na ochranu vlastníků automobilů | e-mail pro stížnosti: klikněte zde, e-mail pro novináře a ostatní komunikaci: info@sdruzeni-sova.cz