Kvůli koronaviru přicházejí majitelé aut o peníze, ojetiny skoro nejdou prodat, koupit ani reklamovat

V zavřených autobazarech stojí v komisním prodeji auta za miliardy. Na sdružení SOVA se obracejí zoufalí majitelé vozů, které stojí ve stovkách zavřených autobazarů po celé České republice v komisním prodeji. Za normálního stavu by se auta většinou již dávno prodala a prodávající by dostali své peníze. Při zákazu prodeje v provozovnách se však na svá auta mohou maximálně chodit dívat přes plot. Stejně tak mají problém lidé, kteří měli připravené peníze na nákupu ojetiny a nemohou ho nyní zrealizovat. On-line prodej totiž zavedli jen největší prodejci, kteří se dají spočítat na prstech jedné ruky.

„Představte si, že nutně potřebujete peníze třeba na opravu domu, nebo kvůli tomu, že jste přišli o práci. Dáte ojeté auto do bazaru do komisního prodeje. Vláda následně bazaru zakáže fungovat. A vy už skoro měsíc jen pozorujete, jak jde cena ojetých vozů stále dolů a ten váš den ode dne ztrácí na ceně. Přitom se otevírají různé jiné obchody, kde je mnohem větší koncentrace lidí, jako jsou třeba hobymarkety, kam lidé pořádají doslova nájezdy. Nahradí stát lidem, kteří kvůli drastickému snížení cen ojetin nezískají tolik, kolik plánovali, jejich ztrátu?“ ptá se předseda Sdružení SOVA Zbyněk Veselý. Běžná doba, za kterou se prodá auto v komisi je tři až čtyři týdny. Většina z desítek tisíc aut, která nyní chátrají v autobazarech, by se tedy již dávno prodala. „Je to jasné z příkladu těch několika největších prodejců, kteří zvládli přechod na online prodej. Víme, že prodávají desítky aut denně, takže zájem je. Koneckonců, v březnu a v dubnu se vždycky trh ojetin nejvíc hýbe. Malé bazary ale nemají šanci tento technologicky a organizačně náročný způsob prodeje zvládnout,“ uvedl Zbyněk Veselý. Nemožnost prodat vůz může způsobit další sociální problémy. „Spousta lidí již nyní přišla o práci. Nebo jsou doma na ošetřovačce za 60 % mzdy. Už teď jim chybí peníze. Ještě před měsícem bylo v takové situaci jednoduché řešení – dát auto do bazaru. Pro mnoho sociálně slabších je totiž auto prakticky jediným majetkem, ve kterém mají uloženou alespoň minimální finanční rezervu . O tuto možnost nyní lidé přišli,“ upozorňuje Zbyněk Veselý. V neposlední řadě má SOVA signály, že je problém vůz i reklamovat. „Do zavřeného bazaru, který provozuje třeba jen jeden živnostník, se nedovoláte. Vůz není kam k reklamaci přistavit. Pokud je vůz nepojízdný a lidé musejí přesto jezdit do práce nebo k lékaři, vznikají jim tak další ztráty,“ dodal Zbyněk Veselý.

Štítky: Ojetiny | Ojeté vozy | Koronavirus

Zajímavosti

SOVA odhaluje, kam putují podvodně zlegalizované stočené vozy z dovozu

SOVA odhaluje, kam putují podvodně zlegalizované stočené vozy z dovozu

Jak jsme již informovali, Sdružení SOVA odhalilo jednoduchý postup, jak je možno prakticky beztrestně legalizovat stáčení kilometrů u dovážených ojetin a uvádět tak nic netušící zákazníky v omyl. Bohužel se takové vozy objevují i u větších autobazarů, například Auto ESA. více

Aktuality

20. srpna 2020 | Na oficiálních inzertních serverech lze stále koupit identifikátory vozidel i platné „papíry“

Několik všímavých uživatelů internetu upozornilo Sdružení SOVA na zajímavý inzerát na serveru bazos.cz. Prodejce neznámého jména se zde snažil, nebo možná ještě snaží prodat část auta s identifikačním číslem VIN a k tomu i platný technický průkaz. více

9. dubna 2020 | Kvůli koronaviru přicházejí majitelé aut o peníze, ojetiny skoro nejdou prodat, koupit ani reklamovat

V zavřených autobazarech stojí v komisním prodeji auta za miliardy. Na sdružení SOVA se obracejí zoufalí majitelé vozů, které stojí ve stovkách zavřených autobazarů po celé České republice v komisním prodeji. Za normálního stavu by se auta většinou již dávno prodala a prodávající by dostali své peníze. Při zákazu… více

4. března 2020 | Cebia varuje: Pětina dovezených ojetých aut pochází z jiné země, než tvrdí prodejci

Každé páté dovezené ojeté auto (21 %) pochází ve skutečnosti z jiné země, než tvrdí prodejce. Nejčastěji se jedná o země jihovýchodní, východní či severovýchodní Evropy. Pět procent aut s nesprávně uvedeným původem pochází dokonce z jižní Afriky, Ománu, jižní Ameriky či ze zemí Perského zálivu. více

19. února 2020 | Stáčení tachometrů zůstává hlavním problémem trhu ojetin, ročně řidiči přijdou o 9 miliard

Deník e15 přinesl zprávu ČTK o analýze Asociace Obchodu Ojetými Vozy (AOOA), podle které spotřebitelé ročně kvůli nákupu oejých aut utrpí finanční ztrátu až 9 miliard korun. Podle velkých prodejců ojetin se situace pomalu lepší, ale stále chybí mezinárodní výměna dat, která by mohla tento podvod účinně vymýtit. Zprávu zveřejnila… více

17. ledna 2020 | Rekord v Polsku! Stočil tachometr o milion kilometrů!

Za rekord svého druhu označili polští policisté výsledek silniční kontroly v Krakově, při níž řidiči dodávky zkontrolovali i stav tachometru. Na něm bylo o milion kilometrů méně, než mělo toto vozidlo podle centrální databáze při technické kontrole loni v prosinci. O případu informovala televize TVN 24. více

SOVA na Facebooku