Kvůli koronaviru přicházejí majitelé aut o peníze, ojetiny skoro nejdou prodat, koupit ani reklamovat

V zavřených autobazarech stojí v komisním prodeji auta za miliardy. Na sdružení SOVA se obracejí zoufalí majitelé vozů, které stojí ve stovkách zavřených autobazarů po celé České republice v komisním prodeji. Za normálního stavu by se auta většinou již dávno prodala a prodávající by dostali své peníze. Při zákazu prodeje v provozovnách se však na svá auta mohou maximálně chodit dívat přes plot. Stejně tak mají problém lidé, kteří měli připravené peníze na nákupu ojetiny a nemohou ho nyní zrealizovat. On-line prodej totiž zavedli jen největší prodejci, kteří se dají spočítat na prstech jedné ruky.

„Představte si, že nutně potřebujete peníze třeba na opravu domu, nebo kvůli tomu, že jste přišli o práci. Dáte ojeté auto do bazaru do komisního prodeje. Vláda následně bazaru zakáže fungovat. A vy už skoro měsíc jen pozorujete, jak jde cena ojetých vozů stále dolů a ten váš den ode dne ztrácí na ceně. Přitom se otevírají různé jiné obchody, kde je mnohem větší koncentrace lidí, jako jsou třeba hobymarkety, kam lidé pořádají doslova nájezdy. Nahradí stát lidem, kteří kvůli drastickému snížení cen ojetin nezískají tolik, kolik plánovali, jejich ztrátu?“ ptá se předseda Sdružení SOVA Zbyněk Veselý. Běžná doba, za kterou se prodá auto v komisi je tři až čtyři týdny. Většina z desítek tisíc aut, která nyní chátrají v autobazarech, by se tedy již dávno prodala. „Je to jasné z příkladu těch několika největších prodejců, kteří zvládli přechod na online prodej. Víme, že prodávají desítky aut denně, takže zájem je. Koneckonců, v březnu a v dubnu se vždycky trh ojetin nejvíc hýbe. Malé bazary ale nemají šanci tento technologicky a organizačně náročný způsob prodeje zvládnout,“ uvedl Zbyněk Veselý. Nemožnost prodat vůz může způsobit další sociální problémy. „Spousta lidí již nyní přišla o práci. Nebo jsou doma na ošetřovačce za 60 % mzdy. Už teď jim chybí peníze. Ještě před měsícem bylo v takové situaci jednoduché řešení – dát auto do bazaru. Pro mnoho sociálně slabších je totiž auto prakticky jediným majetkem, ve kterém mají uloženou alespoň minimální finanční rezervu . O tuto možnost nyní lidé přišli,“ upozorňuje Zbyněk Veselý. V neposlední řadě má SOVA signály, že je problém vůz i reklamovat. „Do zavřeného bazaru, který provozuje třeba jen jeden živnostník, se nedovoláte. Vůz není kam k reklamaci přistavit. Pokud je vůz nepojízdný a lidé musejí přesto jezdit do práce nebo k lékaři, vznikají jim tak další ztráty,“ dodal Zbyněk Veselý.

Štítky: Ojetiny | Ojeté vozy | Koronavirus

Novinky ze světa elektromobility

28. listopadu 2023 | Odepsané vozy Tesla podstupují na Ukrajině reinkarnaci: Opravují totální vraky a užívají si levného provozu

Automechanik Max z Vancouveru dostal na svůj mobil matoucí zprávu: Betty Whiteová je na Ukrajině a potřebuje pomoc. To bylo divné, protože v lednu skonala na kanadské dálnici. Když Max naposledy viděl Betty Whiteovou, jak přezdíval svému elektrickému vozu Tesla Model Y Performance, byli na tom oba dost špatně po… více

2. listopadu 2023 | SOVA varuje před koupí elektromobilu bez předem vyžádané diagnostiky baterie

Elektromobilita je jasným trendem této dekády. Již dávno nejde jen o težko dostupná nová auta, ale rychle se rozšiřuje i trh s ojetinami. Podle statistiky společnosti Cebia se počet elektromobilů na českém trhu ojetých vozů jen v tomto roce zvýšil o 129% a dosahuje tak necelého jednoho procenta nabídky na… více

19. června 2023 | Při koupi ojetého elektromobilu je největším rizikem požár vozu po poškození baterie

Za prvních pět měsíců roku 2023 zaznamenáváme prudký nárůst dovážených elektromobilů do České republiky. Oproti roku 2022, kdy se dovezlo 1400 elektroaut vidíme výrazně zvedající se trend v oblibě elektromobility. Při nynějším tempu lze očekávat, že na konci roku bude v ČR zhruba dva a půl tisíce dovezených… více

Aktuality

dnes, 24. dubna 2024 | Česko ročně přichází o stovky milionů na nevybraných pokutách za stočené kilometry

Podvody se stáčením najetých kilometrů jsou na trhu s ojetými vozidly bohužel obecně běžnou praxí. Ročně kvůli nim tratí nejen podvedení kupující, ale i státy. Společnost carVertical, která se zabývá daty z automobilového průmyslu, ve svém průzkumu napříč 22 evropskými trhy a USA zjišťovala, jak se k nim… více

18. dubna 2024 | Slovensko: úspěch v boji proti daňovým podvodům při dovozu ojetin. Stejné podvody trápí i Česko

Slovenská finanční správa zdárně zorganizovala akci s názvem LOTUS a uspěla tak v boji proti daňovým podvodům při dovozu ojetých vozidel ze zahraničí. Během této akce, zaměřené na nepoctivé dovozce ojetin, kteří za vozy neplatí DPH, byla zabavena vozidla a nemovitosti v hodnotě 4 milionů eur. Jde o tzv… více

28. března 2024 | Slušná ojetina do 100 000 Kč? Zapomeňte! Dnes si připravte dvojnásobek

Inflace se propsala do všeho, i do cen použitého zboží. A je jedno, jestli se bavíme o herních konzolích, domácích spotřebičích nebo autech. Doba, kdy se dalo slušné ojeté auto koupit do sta tisíc korun, je pryč. Dnes na celkem bezproblémovou ojetinu musíte mít dvakrát tolik. více

18. března 2024 | Ojetiny v roce 2023: Praha fandí elektřině, jižní Morava naftě a Ústecko ceně

Stáří a kilometry zůstávají, cena roste. Průměrná ojetina byla loni přibližně o 31 tisíc Kč dražší než v roce 2022. Nejvíce za ni chtěli prodejci v Moravskoslezském kraji, s částkou 560 tisíc Kč stála o 40 tisíc víc než v Praze.  více