Nespokojený zákazník autobazaru Auto ESA: Auto se zatajenou historií, nefunkční reklamační proces a nakonec zadřený klikový hřídel

Tentokrát zveřejňujeme jednu z dalších stížností na bazar AUTO ESA. Zákazník si stěžuje na zatajené informace z historie vozu Toyota RAV4, zavádějící informace o jeho stavu a původu, maskované závady, nefungující reklamační proces, a nakonec na nepojízdnost auta, které skončilo v servisu. Následné opravy se zákazníkovi bohužel velmi prodraží.

Následující příběh se u jednoho z největších prodejců může zdát nečekaný, ale pro sdružení SOVA není překvapivý. "Stížnosti na AUTO ESA dostáváme často, většinou jde o dost nešťastné příběhy zákazníků, kteří podcenili výběr vozu i prodejce," říká předseda Sdružení SOVA Zbyněk Veselý.

U stížnosti, které sdružení SOVA obdrželo před pár dna, z bezpečnostních důvodů neuvádíme jméno zákazníka. Jeho identita je našemu sdružení samozřejmě známa a sdružení rovněž obdrželo i veškeré dokumenty, týkající se reklamačního řízení:

"Auto Esa mi odprodalo z počátku letošního května Toyotu Rav 4 jako TOP stav označené jako zcela v pořádku 5 hvězdami, od prvního majitele, zakoupené v ČR. Servisní knížka s pravidelným ročním servisem. Od počátku prodeje jen lhali ve všech údajích. Nejprve že auto bylo vykoupeno v květnu tohoto roku. Tento údaj se v průběhu změnil několikrát až do předaní TP z kterého vyšlo najevo, že tak bylo v říjnu 2019, TP mi předali, až pár týdnů po prodeji, kdy jsem po zjištění uživatelm zjistitelných závad, předal k prohlídce servisu, kterému zcela důvěřuji, neboť od roku 94 používám jen značku Toyota a všechny servisuji jen tam. Skutečnost však byla mnohem horší, než jsem tušil. Ne jen, že z předané Cebie auto Esa vyjmulo údaje které hovořili v neprospěch, počet převodů, servisních zásahů po havárii, neúčast na svolávačkách Toyoty a pod. Ale nutnost okamžitých oprav a chybějících dílů karoserie, mě značně zaskočila. Ty byli provedeny, a žádná se netýkala motorické části, a přesto že jsem po té byl měsíc v lázních a auto v podstaně nepoužíval a najel minimum km tak minulý týden odešel motor, zadřená kliková hřídel."

Podle korespondence s reklamačním oddělením Auto ESA dosáhly již náklady na opravy vozu 160 000 Kč.

Nezbývá než dodat, že před koupí vozu je důležitá prověrka všech dokumentů, a to zejména velkého technického pprůkazu a servisní historie. "Rovněž se vyplatí nakupovat v takovém autobazaru, kde vám umožní navštívit s vozem ještě před koupí servis a tam ho nechat řádně zkontrolovat," dodává Zbyněk Veselý.

Zajímavosti

SOVA odhaluje, kam putují podvodně zlegalizované stočené vozy z dovozu

SOVA odhaluje, kam putují podvodně zlegalizované stočené vozy z dovozu

Jak jsme již informovali, Sdružení SOVA odhalilo jednoduchý postup, jak je možno prakticky beztrestně legalizovat stáčení kilometrů u dovážených ojetin a uvádět tak nic netušící zákazníky v omyl. Bohužel se takové vozy objevují i u větších autobazarů, například Auto ESA. více

Aktuality

20. srpna 2020 | Na oficiálních inzertních serverech lze stále koupit identifikátory vozidel i platné „papíry“

Několik všímavých uživatelů internetu upozornilo Sdružení SOVA na zajímavý inzerát na serveru bazos.cz. Prodejce neznámého jména se zde snažil, nebo možná ještě snaží prodat část auta s identifikačním číslem VIN a k tomu i platný technický průkaz. více

9. dubna 2020 | Kvůli koronaviru přicházejí majitelé aut o peníze, ojetiny skoro nejdou prodat, koupit ani reklamovat

V zavřených autobazarech stojí v komisním prodeji auta za miliardy. Na sdružení SOVA se obracejí zoufalí majitelé vozů, které stojí ve stovkách zavřených autobazarů po celé České republice v komisním prodeji. Za normálního stavu by se auta většinou již dávno prodala a prodávající by dostali své peníze. Při zákazu… více

4. března 2020 | Cebia varuje: Pětina dovezených ojetých aut pochází z jiné země, než tvrdí prodejci

Každé páté dovezené ojeté auto (21 %) pochází ve skutečnosti z jiné země, než tvrdí prodejce. Nejčastěji se jedná o země jihovýchodní, východní či severovýchodní Evropy. Pět procent aut s nesprávně uvedeným původem pochází dokonce z jižní Afriky, Ománu, jižní Ameriky či ze zemí Perského zálivu. více

19. února 2020 | Stáčení tachometrů zůstává hlavním problémem trhu ojetin, ročně řidiči přijdou o 9 miliard

Deník e15 přinesl zprávu ČTK o analýze Asociace Obchodu Ojetými Vozy (AOOA), podle které spotřebitelé ročně kvůli nákupu oejých aut utrpí finanční ztrátu až 9 miliard korun. Podle velkých prodejců ojetin se situace pomalu lepší, ale stále chybí mezinárodní výměna dat, která by mohla tento podvod účinně vymýtit. Zprávu zveřejnila… více

17. ledna 2020 | Rekord v Polsku! Stočil tachometr o milion kilometrů!

Za rekord svého druhu označili polští policisté výsledek silniční kontroly v Krakově, při níž řidiči dodávky zkontrolovali i stav tachometru. Na něm bylo o milion kilometrů méně, než mělo toto vozidlo podle centrální databáze při technické kontrole loni v prosinci. O případu informovala televize TVN 24. více

SOVA na Facebooku