Nespokojený zákazník autobazaru Davo Car: Auto s jiným výkonem, prázdná servisní kniha, technické problémy a neúspěšná reklamace

Sdružení SOVA dostalo další stížnost na autobazar Davo Car v Olbramovicích u Benešova. Zákazník autobazaru si stěžuje na koupi ojetého vozidla dovezeného z Belgie. Hlavním problémem byla nepravdivá informace ohledně výkonu motoru a zamlčené informace o stavu vozidla.

„Pořizoval jsem několik vozidel v různých autobazarech, ale autobazar Davocar je opravdu nejhorší!,“ uvádí zákazník, jehož identita je sdružení SOVA známa, ale nezveřejňujeme jí kvůli jeho bezpečí.

“Jednalo se o Renault Laguna III, r. v. 2012, kdy byl, podle inzerce a předkládaných dokumentů samotným autobazarem, výkon motoru 110 kW. Vozidlo bylo dovezené z Belgie, které dovezl samotný autobazar Davo Car. Registrace vozidla mi nebyla umožněna, s tím, že toto provede samotný autobazar Davo Car. Jakmile jsem obdržel po více jak 14 dnech registrační značky a velký TP a ORV od vozidla, tak jsem jen koukal, vozidlo mělo místo prodávaného a inzerovaného výkonu motoru 110 kW jen 96 kW,“ uvádí nespokojený zákazník ve své stížnosti.

Kupující dále poukazuje na to, že autobazar nabízí údajně kvalitní pojištění, které však má jeden háček. „Bohužel tento produkt si zákazník sám zaplatí (částka je uvedena v kupní smlouvě) a autobazar jej následně, bez vědomí zákazníka, vypoví a částku za pojištění ani pojišťovací společnosti neuhradí a ponechá si ji,“ uvádí.

Po koupi nastaly problémy i s technickým stavem vozu. „Když jsem po několika měsících obdržel protokol z dovozové technické kontroly z STK Benešov, kterou opět prováděl samotný autobazar a to začátkem měsíce února 2018, tak na vozidle nebyla shledána žádná závada. Při prodeji po 2 měsících podle záznamu technického listu vydávaným autobazarem Davocar bylo v takovém technickém stavu, že vozidlo bylo technicky nezpůsobilé k provozu na pozemních komunikacích,“ informoval sdružení SOVA zákazník. na základě zjištěných skutečností vyrazil do autobazaru Davo Car, aby se pokusil o nějaké odškodnění. „Bylo mi řečeno, že se věcí budou zaobírat v reklamačním řízení. Jelikož, zde došlo k zamlčení zásadních informací o vozidle, tak jsem i písemně uvedl, že chci odstoupit od smlouvy.“

Zákazník uvádí i to, že technik autobazaru Davo Car řešil věc s obvodním oddělením Policie ČR Votice. „V elektronické komunikaci ze dne 28.9.2018 mezi vedoucím Obvodního odd. Policie ČR Votice a garančním technikem autobazaru Davo Car, kde se i vyjadřuje k výkonu vozidla, cituji a dokládám: 1. „Na vozidle byl zjištěn výkon motoru 110 kW oproti údaji v TP 96 kW proto bylo vozidlo prodáváno a inzerováno s výkonem 110 kW. ÚDAJ ZJIŠTĚN NA TESTU MOTOROVÉ BRZDY.“ 2. „Prázdná servisní kniha byla již při prodeji vozidla a zákazník byl s tímto faktem seznámen a měl servisní knihu k dispozici.“ To že servisní knihu obdržel, zákazník potvrzuje, ale byla mu k ničemu. „Ano, tuto servisní knihu jsem opravdu obdržel, ale byla naprosto prázdná, tzn. že neobsahovala ani základní identifikační informace o vozidle,“ popisuje.

Kupujícímu nebyly předloženy ani originály dokladů o historii vozidla. ,,V té době jsem nevěděl, že dovozové vozidlo z Belgie musí mít COC list, kde jsou uvedeny skutečné parametry vozidla. Autobazar Davo Car zaslal na Magistrát vyjádření, že vozidlo bylo vystaveno a inzerováno s výkonem 110 kW a o týden později autobazar předložil originální doklady z Belgie - COC list na STK Benešov, kde se uvádělo, že výkon vozidla je 96 kW.

„Když jsem písemně žádal od garančního technika bazaru záznam o průběhu reklamačního řízení a výsledku z měření na válcové brzdě v nějakém servisu v Lahovicích, kam garanční technik standardně jezdí, jsem dostal pouze odpověď „co je mi do toho“. Pořizoval jsem několik vozidel v různých autobazarech, ale autobazar Davocar je opravdu nejhorší!“ končí svůj příběh nespokojený zákazník autobazaru Davo Car.

Zajímavosti

SOVA odhaluje, kam putují podvodně zlegalizované stočené vozy z dovozu

SOVA odhaluje, kam putují podvodně zlegalizované stočené vozy z dovozu

Jak jsme již informovali, Sdružení SOVA odhalilo jednoduchý postup, jak je možno prakticky beztrestně legalizovat stáčení kilometrů u dovážených ojetin a uvádět tak nic netušící zákazníky v omyl. Bohužel se takové vozy objevují i u větších autobazarů, například Auto ESA. více

Aktuality

23. listopadu 2020 | Policejní šetření potvrdilo nelegální stáčení u dovozových ojetin

Sdružení SOVA již delší dobu upozorňuje na vysoké riziko při nákupu ojetiny z dovozu. „Podle našich zkušeností bývá až 90 % těchto aut stočených. Často jsou i předmětem dalších podvodů, jako je falšování roku výroby, zatajení oprav po vážných haváriích či vozidlo v zahraničí odepsané po totální škodě a opět… více

16. listopadu 2020 | Za zapálení autobazaru a zámku tresty od do 4,5 do 9 let vězení

Odvolací soud kvůli kauze zapálení autobazaru v Rozkoši na Vysočině a zámku v Horním Maršově na Trutnovsku zasedal hned dva dny po sobě. Rozsudek táborského soudu částečně zrušil a vynesl nový pravomocní verdikt. Zároveň jednomu z obžalovaných dal povinnost nahradit majetkovou škodu 763 030 korun. více

20. srpna 2020 | Na oficiálních inzertních serverech lze stále koupit identifikátory vozidel i platné „papíry“

Několik všímavých uživatelů internetu upozornilo Sdružení SOVA na zajímavý inzerát na serveru bazos.cz. Prodejce neznámého jména se zde snažil, nebo možná ještě snaží prodat část auta s identifikačním číslem VIN a k tomu i platný technický průkaz. více

9. dubna 2020 | Kvůli koronaviru přicházejí majitelé aut o peníze, ojetiny skoro nejdou prodat, koupit ani reklamovat

V zavřených autobazarech stojí v komisním prodeji auta za miliardy. Na sdružení SOVA se obracejí zoufalí majitelé vozů, které stojí ve stovkách zavřených autobazarů po celé České republice v komisním prodeji. Za normálního stavu by se auta většinou již dávno prodala a prodávající by dostali své peníze. Při zákazu… více

4. března 2020 | Cebia varuje: Pětina dovezených ojetých aut pochází z jiné země, než tvrdí prodejci

Každé páté dovezené ojeté auto (21 %) pochází ve skutečnosti z jiné země, než tvrdí prodejce. Nejčastěji se jedná o země jihovýchodní, východní či severovýchodní Evropy. Pět procent aut s nesprávně uvedeným původem pochází dokonce z jižní Afriky, Ománu, jižní Ameriky či ze zemí Perského zálivu. více

SOVA na Facebooku