TOPSPEED. SK: Neuvěřitelná zpověď polského kšeftaře s ojetými auty

TOPSPEED. SK: Neuvěřitelná zpověď polského kšeftaře s ojetými auty

Dobře koupit ojeté auto je umění. Kdo si tím prošel, ví, o čem mluvím. Koupit dobré ojeté auto ze zahraničí? Myslíte si, že je to snadné? Že to vámi vysněné auto na vás čeká někde v suché garáži? Neříkám, že to není možné, že to nejde… Pár případů se najde. Včera zveřejnili zpověď polského kšeftaře, jak se dělá byznys s ojetými auty. Je to celkem zajímavé povídání. Pokud umíte polsky, překlad nepotřebujete…

Pokud polsky neumíte, pusťte si video. Připravil jsem vám obsah, pomaličku čtěte očima a poslouchejte. Mnozí z vás budou rozumět téměř vše. Pro ty, kteří nejsou jazykově zdatní, tu máme sumář. Polák na začátek mluví, jak se k tomu vlastně dostal, co a jak funguje. Jsou to věci, které bychom mohli lidově nazvat omáčka. Pro jednoduchost to shrnu v bodech.

Lidé kupují převážně očima. Podléhají emocím… Výbava, barva, kola, vyměněné díly (co kupující tvrdí…), prostě superlativy.

Málokdo zmiňuje problémy…

Každý kšeftař s auty má své „dvorní mechaniky“.

Každé auto má stočené kilometry! Polský zákazník si to přeje, stejně jako u nás (u nás se s tím bojuje intenzivněji). Potom vykládá příběh, jak prodával hezkého Poloneza (auto vyráběno před lety v PL) s jedinou vadou, škrábancem při tankovacím krku… Poučení: On jako prodávající jednoduše musí uspokojit potřeby lidí.

Klient jednoduše chce, aby 15–20leté auto vypadalo, jako by mělo rok.

Hůř se stáčejí kilometry na analogových tachometrech! Ale dá se to, mají v tom praxi. V nových autech to je otázkou softvéru… 20 sekund a je hotovo.

A co historie dokumentů k vozu? Nové servisní knížky nejsou problém. Vypadají autenticky.  A co víc, ve videu popisují, jak a kde sehnat razítka.

Existuje neuvěřitelné množství triků, jak starší auto oživit a omladit. Používá se různá agresivní chemie a kyseliny, aby jednotlivé části vypadaly jako nové.

Včelí med (údajně) krátkodobě zlepšuje chod vyběhaného motoru… Cca 2 litry.

Na dobrém autě z Německa (zahraničí) se nedá doma vydělat!

Dovážená auta za málo peněz jsou od překupníků. Tureckých, ruských…

Téměř každé auto má nějakou chybu. To je důvod, proč jsou ceny nízké… Pak vykládá příběh o Audi A6.

80 – 120 km (2x) je běžný dojezd Němce za prací. Z toho vyplývá, že desetileté auto nemůže mít v Německu méně než  300 000 km  (jenom velmi výjimečně).

Auta se vozí z tzv. komisionálního prodeje – auta určena výhradně na export. Nemohou být prodávána na vnitřním německém trhu.

Privátní prodejce v Německu totiž údajně přebírá technickou a právní odpovědnost za vady na voze! Němci se proto bojí prodat auto, o kterém ví, že má vady, pokud si to smluvně neuchopí.

Auta se nevozí po 1 – 2 kusech, ale na plné kamiony.

Než se auto dostane na domácí trh, hned se stočí kilometry. Běžně ještě před hranicí.

Auto se po koupi kšeftařem neservisuje, ale „lepí“…. Zmiňuje případ o Citroenu C5, který neměl při prodeji funkční zadní brzdy.

Každý problém a porucha se řeší co nejlevněji. Kontrolky na přístrojovce se vyndávaly, montují se odpory, aby systém nehlásil chybu… Patentů jsou tisíce.

„Jsou v Polsku poctiví prodejci?“ … „Ne, vymřeli!“

Klíč k prodeji ojetého auta: musí dobře vypadat, musí být levné a musí mít málo najeto.

Kšeftaři (ale i prodejci) mají zažitý svůj jazyk, slang...

Téměř každý polský kšeftař, který chce vydělat, plní klimatizaci propan-butanem!!!

Pak vykládá příběhy, proč po 6 letech skončil s kšeftováním… Některé věci jsou známé i u nás. Mezi lidmi v oboru jde o tzv. veřejné tajemství, které znají i lidé, kteří se pohybují u aut. Jenom se o tom téměř vůbec nemluví. Některým věcem se dá jen stěží uvěřit. Možná jsou přibarvené, možná to jsou výmysly. Viz poslední bod, i když to nevylučuji…

Důvod proč jsem napsal tento článek? Jednoduše proto, abyste ojeté auto (na které si možná musíte i půjčit) kupovali s rozvahou a možná někdy i zmírnili nároky. I když můžete mít i kliku a podaří se koupit přesně to, po čem toužíte.

EDIT: Autor videa hned po dni zablokoval sdílení videa na jiných stránkách. Pro zvědavce tu je celý název: MIÓD w silniku, TROCINY w skrzyni biegów. Tak naciągają HANDLARZE AUT – 7 metrów pod ziemią #50. Zkopírujte si adresu a vložte do YouTube.

Celý článek zde.

Zajímavosti

SOVA odhaluje, kam putují podvodně zlegalizované stočené vozy z dovozu

SOVA odhaluje, kam putují podvodně zlegalizované stočené vozy z dovozu

Jak jsme již informovali, Sdružení SOVA odhalilo jednoduchý postup, jak je možno prakticky beztrestně legalizovat stáčení kilometrů u dovážených ojetin a uvádět tak nic netušící zákazníky v omyl. Bohužel se takové vozy objevují i u větších autobazarů, například Auto ESA. více

Aktuality

26. července 2019 | Deník.cz_Lhal o stočeném tachometru. Bývalý majitel autobazaru dostal podmínku

Konečný verdikt za lhaní o stavu tachometru padl tento týden u Krajského soudu v Ostravě. Senát v rámci odvolacího řízení potvrdil dvouletý podmíněný trest bývalému majiteli (42 let) autobazaru z Ostravy. Zdroj: https://www.denik.cz/krimi/soud-potrestal-muze-za-lhani-o-tachometru-20190725.html více

26. června 2019 | AutoŽivě.cz: Polsko je v kontrole historie vozu o pořádný krok napřed. Spouští centrální portál

Zjistit historii konkrétního vozidla může být mnohdy nadlidský úkol. Ano, existují různé databáze, kde se lze dopátrat řady informací. Nutno ale dodat, že dané databáze jsou vesměs placené, stejně jako je faktem, že nejsou stoprocentní. Zájemce tak musí v mnoha případech doslova riskovat a doufat, že s jeho vozem bude… více

14. června 2019 | Blesk: Simona Berková (39): Koupila jsem auto se stočeným tachometrem! O 217 000 km!

Měla to být oslava narozenin jak z amerických filmů... Auto s velkou mašlí a nadšení šťastné dcery. Jenže místo toho Simona Berková (39) řeší na policii vůz se stočeným tachometrem, který nemůže na silnici! více

24. května 2019 | Auto-mania.cz: Poláci omylem zrušili tresty za stáčení tachometrů, ještě než začaly platit

V Polsku nastala naprosto chaotická situace v legislativě zavádějící tresty za stáčení tachometrů ve výši až pěti let vězení. Úprava, na kterou se těšili všichni poctiví prodejci ojetin, byla na poslední chvíli omylem zrušena při hlasování o vyšších trestech za sexuální zneužívání dětí. Je to důsledek pedofilní aféry… více

30. dubna 2019 | TN. CZ: Za stočený tachometr 5 let vězení! Měli by přitvrdit i u nás?

Až pět let za mřížemi bude v Polsku hrozit za falšování údajů o stavu najetých kilometrů. Zákon, který výrazně přitvrzuje v boji proti podvodníkům, podepsal polský prezident Andrzej Duda. U nás od loňska hrozí za stočený tachometr maximálně půlmilionová pokuta. Je takový trest dostatečný, nebo by měl být zákon… více

SOVA na Facebooku