SME: Ferrari pro majitele stáčí kilometry, aby mohli vozy prodat za vyšší cenu

SME: Ferrari pro majitele stáčí kilometry, aby mohli vozy prodat za vyšší cenu

Slovenský deník SME popsal stáčení luxusních sporťáků prestižní italské značky. U vzácných Ferrari může vynulování počtu najetých kilometrů zvýšit jejich cenu až o milion dolarů. Případ může mít vliv na ceny všech Ferrari vyrobených po roce 2010.

Koupili jste si ojeté auto, o kterém vás prodejce ujišťoval, že ujeté kilometry jsou "poctivé" a zaručeně pravé? U mnoha značek to vůbec nemusí být pravda - včetně Ferrari. Podle žaloby, kterou podal bývalý zaměstnanec prodejny v Palm Beach na Floridě, je totiž snižování počtu ujetých kilometrů na Ferrari běžné. Děje se to navíc pod dohledem samotného výrobce, píše SME.

Žalobu podal Robert Root, který pracoval u prodejce New Country Motor Cars. Chtěl jí zrušit nezákonné propuštění z práce. V žalobě 71-letý Root tvrdí, že z něj prodejce udělal obětního beránka v případě stáčení tachometrů na Ferrari. Italská automobilka dodává od roku 2010 servisem na celém světě diagnostickou jednotku Deisy Tester. Toto zařízení dokáže mimo jiné i nastavit ukazatel ujetých kilometrů zpět na nulu. Ferrari přitom toto zařízení vydal licenci spravuje přístupy a na dálku elektronicky autorizuje změny na autě - včetně úprav počtu ujetých kilometrů.

Už příručka z roku 2010 obsahuje i návod, jak resetovat počet najetých kilometrů. Ředitel prodejce na Floridě měl obvinit Roota z používání této funkce a na základě toho ho propustit - šlo jen o záminku, skutečným důvodem byl zaměstnancův vysoký věk. Roberta Roota později tentýž prodejce znovu zaměstnal, mělo však jít jen o snahu zamaskovat manipulaci s počtem najetých kilometrů.

U obzvlášť vzácných Ferrari z limitovaných edicí, jako je například LaFerrari s výkonem 963 koní, může vynulování počtu najetých kilometrů zvýšit jeho cenu i o milion dolarů. Medializované informace mohou ovlivnit ceny všech ojetých Ferrari vyrobených po roce 2010. Není u nich totiž už není jasné, zda ujeté kilometry jsou pravé - nebo zda je nevymazala přímo automobilka.

Více najdete na SME.sk

Zajímavosti

SOVA odhaluje, kam putují podvodně zlegalizované stočené vozy z dovozu

SOVA odhaluje, kam putují podvodně zlegalizované stočené vozy z dovozu

Jak jsme již informovali, Sdružení SOVA odhalilo jednoduchý postup, jak je možno prakticky beztrestně legalizovat stáčení kilometrů u dovážených ojetin a uvádět tak nic netušící zákazníky v omyl. Bohužel se takové vozy objevují i u větších autobazarů, například Auto ESA. více

Aktuality

11. září 2017 | Na web SOVA útočí roboti, stahují data o stočených vozech

Od roku 2014 společnosti na stránkách SOVA v průměru denně stahují data o 1250 autech Každým rokem roste zájem o ověření kilometrového nájezdu aut a to i navzdory tomu, že naše zákony problematiku stáčení vůbec neřeší, čímž výrazně zaostávají za dalšími zeměmi EU. Společnosti anebo podnikatelé ale nechtějí… více

4. září 2017 | iDnes.cz: Laň skončila po srážce na místě spolujezdce, řidič se těžce zranil

Mrtvá laň zůstala na místě spolujezdce ve Škodě Octavii po nedělní srážce na Prachaticku. Žádný člověk tam neseděl, řidič z kolize vyvázl s těžkým zraněním. více

30. srpna 2017 | Česku hrozí příliv aut z dovozu, která by měla být sešrotována

V důsledku nové vlny šrotovného, které zavádějí v Německu, může dojít k nelegálnímu přílivu starých aut na český trh. Pokud němečtí motoristé vymění své staré auto na naftu za nové, dostanou slevu od dvou tisíc do deseti tisíc eur. Podmínkou je, aby staré auto splňovalo emisní normu 4 anebo nižší. více

22. srpna 2017 | iDnes.cz: Češi jezdí ve stále starších autech, průměrný věk už přesáhl patnáct let

Průměrný věk osobních automobilů v Česku stále roste. Přesahuje už patnáct let. Evropský průměr je přitom výrazně nižší – činí jen 9,7 roku. Vyplývá to z aktuální statistiky Svazu dovozců automobilů pro iDNES.cz. více

2. srpna 2017 | Autobild.sk: Auta musí být chráněna proti stáčení kilometrů

Evropská unie nařídila výrobcům zabudovat do nových modelů ochranu proti stáčení kilometrů. Zatím se neví, jak má ochrana vypadat ani jak se bude její funkčnost prověřovat. více

SOVA na Facebooku