SME: Ferrari pro majitele stáčí kilometry, aby mohli vozy prodat za vyšší cenu

SME: Ferrari pro majitele stáčí kilometry, aby mohli vozy prodat za vyšší cenu

Slovenský deník SME popsal stáčení luxusních sporťáků prestižní italské značky. U vzácných Ferrari může vynulování počtu najetých kilometrů zvýšit jejich cenu až o milion dolarů. Případ může mít vliv na ceny všech Ferrari vyrobených po roce 2010.

Koupili jste si ojeté auto, o kterém vás prodejce ujišťoval, že ujeté kilometry jsou "poctivé" a zaručeně pravé? U mnoha značek to vůbec nemusí být pravda - včetně Ferrari. Podle žaloby, kterou podal bývalý zaměstnanec prodejny v Palm Beach na Floridě, je totiž snižování počtu ujetých kilometrů na Ferrari běžné. Děje se to navíc pod dohledem samotného výrobce, píše SME.

Žalobu podal Robert Root, který pracoval u prodejce New Country Motor Cars. Chtěl jí zrušit nezákonné propuštění z práce. V žalobě 71-letý Root tvrdí, že z něj prodejce udělal obětního beránka v případě stáčení tachometrů na Ferrari. Italská automobilka dodává od roku 2010 servisem na celém světě diagnostickou jednotku Deisy Tester. Toto zařízení dokáže mimo jiné i nastavit ukazatel ujetých kilometrů zpět na nulu. Ferrari přitom toto zařízení vydal licenci spravuje přístupy a na dálku elektronicky autorizuje změny na autě - včetně úprav počtu ujetých kilometrů.

Už příručka z roku 2010 obsahuje i návod, jak resetovat počet najetých kilometrů. Ředitel prodejce na Floridě měl obvinit Roota z používání této funkce a na základě toho ho propustit - šlo jen o záminku, skutečným důvodem byl zaměstnancův vysoký věk. Roberta Roota později tentýž prodejce znovu zaměstnal, mělo však jít jen o snahu zamaskovat manipulaci s počtem najetých kilometrů.

U obzvlášť vzácných Ferrari z limitovaných edicí, jako je například LaFerrari s výkonem 963 koní, může vynulování počtu najetých kilometrů zvýšit jeho cenu i o milion dolarů. Medializované informace mohou ovlivnit ceny všech ojetých Ferrari vyrobených po roce 2010. Není u nich totiž už není jasné, zda ujeté kilometry jsou pravé - nebo zda je nevymazala přímo automobilka.

Více najdete na SME.sk

Zajímavosti

SOVA odhaluje, kam putují podvodně zlegalizované stočené vozy z dovozu

SOVA odhaluje, kam putují podvodně zlegalizované stočené vozy z dovozu

Jak jsme již informovali, Sdružení SOVA odhalilo jednoduchý postup, jak je možno prakticky beztrestně legalizovat stáčení kilometrů u dovážených ojetin a uvádět tak nic netušící zákazníky v omyl. Bohužel se takové vozy objevují i u větších autobazarů, například Auto ESA. více

Aktuality

17. srpna 2018 | Naprostá rarita: Soudu v Brně se podařilo prokázat stočení auta

V boji proti stáčení přituhuje. Za posledních pár měsíců došlo k několika velmi podstatným událostem, které naznačují, že se tento problém konečně začíná brát vážně i u nás. více

16. srpna 2018 | iDnes.cz: Kečupgate: nová aféra Volkswagenu startuje v kantýně

Volkswagen stála aféra dieselgate, od které zanedlouho uplynou tři roky, miliardy eur. Někteří bývalí členové vrcholového managementu dodnes čekají na soud. Na druhou stranu je kondice německého koncernu možná nejlepší v historii. A tak se najde i čas na řešení hloupostí. Třeba chuť kečupu v závodní kantýně. více

15. srpna 2018 | SOVA: Po účinnosti zákazu stáčení musí ČOI zkontrolovat firmy, které nabízejí úpravu tachometrů

SOVA ověřila počet „stáčíren“ nabízejících služby na internetu, je jich několik desítek Senát dnes schválil novelu zákona 56/2001 Sb., která kromě řady jiných změn v oblasti provozu vozidel obsahuje i zákaz stáčení tachometru pod pokutou půl milionu korun. Sdružení na ochranu vlastníků automobilů - SOVA proto provedlo… více

10. srpna 2018 | Prima: Šest let bojují o vrácení peněz za auto s přetočeným tachometrem

Jako zlý sen, naletěli. Koupili si auto se stočeným tachometrem a skrytými vadami. Tak ho chtěli vrátit a dostat peníze zpět. Kdo by hádal, že to zabralo už celých 6 let. I přes soudní rozhodnutí majitel autobazaru v Bruntále už 2 roky odmítá auto převzít. A tak ani nemusí peníze vracet. více

30. července 2018 | Europoslanec Zdechovský: Evropská komise musí začít řešit stáčení kilometrů u automobilů

Zhruba polovina ojetých vozidel prodávaných v EU má stočený odometr. Šizeni jsou předně zákazníci, důsledky těchto podvodů ale mají negativní dopad také na bezpečnost provozu a na životní prostředí. Ve čtvrtek 31. května proto europoslanci na plénu potvrdili zprávu z vlastní iniciativy výboru pro dopravu (TRAN) o … více

SOVA na Facebooku