SME: Ferrari pro majitele stáčí kilometry, aby mohli vozy prodat za vyšší cenu

SME: Ferrari pro majitele stáčí kilometry, aby mohli vozy prodat za vyšší cenu

Slovenský deník SME popsal stáčení luxusních sporťáků prestižní italské značky. U vzácných Ferrari může vynulování počtu najetých kilometrů zvýšit jejich cenu až o milion dolarů. Případ může mít vliv na ceny všech Ferrari vyrobených po roce 2010.

Koupili jste si ojeté auto, o kterém vás prodejce ujišťoval, že ujeté kilometry jsou "poctivé" a zaručeně pravé? U mnoha značek to vůbec nemusí být pravda - včetně Ferrari. Podle žaloby, kterou podal bývalý zaměstnanec prodejny v Palm Beach na Floridě, je totiž snižování počtu ujetých kilometrů na Ferrari běžné. Děje se to navíc pod dohledem samotného výrobce, píše SME.

Žalobu podal Robert Root, který pracoval u prodejce New Country Motor Cars. Chtěl jí zrušit nezákonné propuštění z práce. V žalobě 71-letý Root tvrdí, že z něj prodejce udělal obětního beránka v případě stáčení tachometrů na Ferrari. Italská automobilka dodává od roku 2010 servisem na celém světě diagnostickou jednotku Deisy Tester. Toto zařízení dokáže mimo jiné i nastavit ukazatel ujetých kilometrů zpět na nulu. Ferrari přitom toto zařízení vydal licenci spravuje přístupy a na dálku elektronicky autorizuje změny na autě - včetně úprav počtu ujetých kilometrů.

Už příručka z roku 2010 obsahuje i návod, jak resetovat počet najetých kilometrů. Ředitel prodejce na Floridě měl obvinit Roota z používání této funkce a na základě toho ho propustit - šlo jen o záminku, skutečným důvodem byl zaměstnancův vysoký věk. Roberta Roota později tentýž prodejce znovu zaměstnal, mělo však jít jen o snahu zamaskovat manipulaci s počtem najetých kilometrů.

U obzvlášť vzácných Ferrari z limitovaných edicí, jako je například LaFerrari s výkonem 963 koní, může vynulování počtu najetých kilometrů zvýšit jeho cenu i o milion dolarů. Medializované informace mohou ovlivnit ceny všech ojetých Ferrari vyrobených po roce 2010. Není u nich totiž už není jasné, zda ujeté kilometry jsou pravé - nebo zda je nevymazala přímo automobilka.

Více najdete na SME.sk

Zajímavosti

SOVA odhaluje, kam putují podvodně zlegalizované stočené vozy z dovozu

SOVA odhaluje, kam putují podvodně zlegalizované stočené vozy z dovozu

Jak jsme již informovali, Sdružení SOVA odhalilo jednoduchý postup, jak je možno prakticky beztrestně legalizovat stáčení kilometrů u dovážených ojetin a uvádět tak nic netušící zákazníky v omyl. Bohužel se takové vozy objevují i u větších autobazarů, například Auto ESA. více

Aktuality

19. června 2018 | Soud řeší rozsáhlý případ podvodů s ojetinami, většina je z dovozu

Kolínský soud znovu řeší rozsáhlou kauzu legalizace kradených aut, kterou poprvé projednával již v roce 2015 a je v ní obžalovaných 19 lidí včetně dvou úředníků. V letech 2009 až 2011 měli pachatelé padělat doklady o technické způsobilosti ze zemí, odkud byla auta jen údajně dovezena. Ve skutečnosti auta… více

4. června 2018 | iRozhlas.cz: Projde belgický model? Europarlament chce vymýtit stáčení tachometrů, navrhuje vězení i společnou databázi

Přetáčení tachometrů může být do budoucna mnohem těžší. Poslanci Evropského parlamentu ve čtvrtek budou hlasovat o výzvě Evropské komisi, aby zajistila větší propojení registrů vozidel s opravnami a autobazary. Tím by se mělo lépe dohledat, kolik má konkrétní auto opravdu najeto. Poslanci také chtějí, aby bylo stáčení… více

29. května 2018 | Černé ovce: Autobazar II

Začátkem roku přinesl pořad Černé ovce případ jedné nevyřízené reklamace ojetého auta. Teď natočil pokračování. Zdá se, že problém má ten autobazar. A hodně veliký. více

25. května 2018 | iDnes.cz: Slováci jdou tvrdě proti stáčení kilometrů, budou hlídat i autodíly

Na Slovensku mají nový silniční zákon, který stanoví dlouhou řadu opatření proti stáčení kilometrů. "Česko se tak stává v našem regionu jedinou zemí, která neklasifikuje stáčení najetých kilometrů jako trestný čin," komentuje Igor Sirota z ÚAMK. více

24. května 2018 | Plzen.cz: Piráti už vědí, jak zastavit stáčení tachometrů a omlazování ojetin

Piráti mají plán, jak konečně vyřešit vleklé problémy se stáčením tachometrů. Jejich návrh je založen na osvědčeném belgickém systému Car-Pass. Piráti tedy nechtějí jít cestou represivních opatření ve smyslu trestnosti stáčení tachometrů, ale cestou zveřejňování garantovaných informací o vozidlech, na které se kupující budou moci… více

SOVA na Facebooku