Proč jsou v Česku tolerovány podvody na autech?!

 

Zajímavý článek europoslance Tomáše Zdechovského na téma stáčení tachometrů.

 

V České republice kvetou podvody s přetáčením tachometrů, ale očividně to nikoho nezajímá. Zatímco v Belgii má každé auto Car pass a podvody se snížily na minimum, v České republice se k zavedení podobného opatření nikdo nemá.

Automobily, promiňte - vraky, které mají naježděno přes 500.000 km, stačí přistavit do „značkového servisu“, kde vám za pár minut stočí o tři čtvrtiny počet kilometrů a obratem prodají.

Někdo namítne, tak proč si to auto koupil? Ale přijít na to, že vůz má stočené kilometry, nemusí ani nejlepší automechanik. A je opravdu rozdíl mezi tím, zda má vůz najeto 100, 200 nebo 500 tisíc kilometrů.

Jeden příklad z praxe za všechny. Autobazar inzeruje vůz A se stavem tachometru 143.000 km. V polovině roku 2010 byl tento vůz převezen ze zahraničí a první návštěva značkového servisu zde byla za stavu 91.000 km. V průběhu dalších let má vůz A zaznamenány pravidelné návštěvy značkového servisu až do 141.000 km. Jak je možné, že na začátku 2010 má záznam v holandském servisu se stavem 157.000 km? Žádná trojčlenka tady prostě nefunguje…

Podvod je podvod a podle toho by měl být trestán. A to od zrušení živnosti, až po vysoké peněžité tresty. Mezitím by však mohl být za minimálně náklady zaveden belgický systém pasu (Car pass) pro každé auto, do kterého je zaznamenáván stav kilometrů při každé návštěvě technické kontroly, servisu nebo nehodě. Zlodějům a podvodníkům by tak minimálně snížil možnost pokračovat v byznysu, kde se podle odhadů odborníků ročně podaří na podvodech vydělat miliardy korun. Ale to by někdo musel chtít.

Mám pocit, že v České republice stále není vůle něco změnit a hledají se důvody, proč proti podvodům s automobily nezakročit. Ale třeba se mýlím...

 

Více najdete zde.

Koupě auta z komise může být velký problém

Lidé, kteří se rozhodnou vybrat si ojeté auto v autobazaru, musí počítat s tím, že ne všechny nabízené vozy jsou ve vlastnictví bazaru, můžou být i v komisi.

Pokud však reklamujete auto z komisního prodeje a původní majitel odmítne komunikovat, je reklamace vlastně nemožná. Vymáhat peníze za opravu soudní cestou je pak podle odborníků často ekonomický nesmysl. Náklady na právníka obvykle přesáhnou hodnotu samotného vozu.  Více najdete zde.

 

Auta z inzerátů končila nesplacená v cizině. Policie hledá další oběti

Tepličtí policisté obvinili muže, který kupoval auta přes inzerát a neplatil za ně. Protože podvedených může být víc, policie chce, aby se přihlásily jeho další oběti.

Muž podle dosud získaných důkazů minimálně ve třech případech kontaktoval inzerenty a dohodl se s nimi, že převezme leasingové splátky a později od nich auto koupí. S majiteli pak uzavřel písemné smlouvy, ve kterých se zavázal hradit měsíční splátky a s auty pak odjel,“ uvedl policejní mluvčí. Více najdete zde.

inzerat-cebia

© 2004 - 2018 SOVA - Sdružení na ochranu vlastníků automobilů | e-mail pro stížnosti: klikněte zde, e-mail pro novináře a ostatní komunikaci: info@sdruzeni-sova.cz