E15: Ekologickou daň mají platit i majitelé aut deset let starých, chce vláda

E15: Ekologickou daň mají platit i majitelé aut deset let starých, chce vláda

Ekologická daň se bude zřejmě platit i u deset let starých aut. Podle ministra životního prostředí Richarda Brabce (ANO) má poplatek hradit při první registraci nebo první přeregistraci vozidel, daň by se tak platila jednou. Vláda schválila věcný záměr zákona o výrobcích s ukončenou životností, který předložila ministerstva životního prostředí a průmyslu. Podle loňských statistik Sdružení automobilového průmyslu je vozidel starších deseti let v Česku více než tři miliony.

Zpřísnit se mají i podmínky pro likvidaci autovraků, vysloužilých svítidel, baterií a solárních panelů nebo ojetých pneumatik. Norma tak sleduje celý „životní cyklus“ výrobku až do chvíle, kdy skončí jako odpad.

Současný odpadový zákon by měly nahradit dva nové právní předpisy - zákon o výrobcích s ukončenou životností a zákon o odpadech, jehož projednávání dnes vláda přerušila.

Paragrafové znění zákona bude předloženo vládě do konce září. Účinnosti podle Brabce nabude zřejmě od 1. ledna 2017. Za registraci by měla platit i auta, která spadají pod normu EURO 3, což jsou automobily vyrobené mezi rokem 2000 až 2005.

„Pokud se podíváme, odkdy jsou vyráběna vozidla s normou EURO 3, tak hovoříme o tom, že tímto poplatkem nově 3000 korun, by měla být zatížena vozidla starší 12 let,“ řekl po jednání vlády Brabec.

 

Více najdete zde.

Zajímavosti

SOVA odhaluje, kam putují podvodně zlegalizované stočené vozy z dovozu

SOVA odhaluje, kam putují podvodně zlegalizované stočené vozy z dovozu

Jak jsme již informovali, Sdružení SOVA odhalilo jednoduchý postup, jak je možno prakticky beztrestně legalizovat stáčení kilometrů u dovážených ojetin a uvádět tak nic netušící zákazníky v omyl. Bohužel se takové vozy objevují i u větších autobazarů, například Auto ESA. více

Aktuality

11. září 2017 | Na web SOVA útočí roboti, stahují data o stočených vozech

Od roku 2014 společnosti na stránkách SOVA v průměru denně stahují data o 1250 autech Každým rokem roste zájem o ověření kilometrového nájezdu aut a to i navzdory tomu, že naše zákony problematiku stáčení vůbec neřeší, čímž výrazně zaostávají za dalšími zeměmi EU. Společnosti anebo podnikatelé ale nechtějí… více

4. září 2017 | iDnes.cz: Laň skončila po srážce na místě spolujezdce, řidič se těžce zranil

Mrtvá laň zůstala na místě spolujezdce ve Škodě Octavii po nedělní srážce na Prachaticku. Žádný člověk tam neseděl, řidič z kolize vyvázl s těžkým zraněním. více

30. srpna 2017 | Česku hrozí příliv aut z dovozu, která by měla být sešrotována

V důsledku nové vlny šrotovného, které zavádějí v Německu, může dojít k nelegálnímu přílivu starých aut na český trh. Pokud němečtí motoristé vymění své staré auto na naftu za nové, dostanou slevu od dvou tisíc do deseti tisíc eur. Podmínkou je, aby staré auto splňovalo emisní normu 4 anebo nižší. více

22. srpna 2017 | iDnes.cz: Češi jezdí ve stále starších autech, průměrný věk už přesáhl patnáct let

Průměrný věk osobních automobilů v Česku stále roste. Přesahuje už patnáct let. Evropský průměr je přitom výrazně nižší – činí jen 9,7 roku. Vyplývá to z aktuální statistiky Svazu dovozců automobilů pro iDNES.cz. více

2. srpna 2017 | Autobild.sk: Auta musí být chráněna proti stáčení kilometrů

Evropská unie nařídila výrobcům zabudovat do nových modelů ochranu proti stáčení kilometrů. Zatím se neví, jak má ochrana vypadat ani jak se bude její funkčnost prověřovat. více

SOVA na Facebooku