Fušerské opravy a manipulace s vozidly se nevyhýbají ani světovým celebritám

Dle posledních informací, které přinesl server iDnes.cz, byl hotelový Mercedes S 280, ve kterém princezna Diana ujížděla se svým milencem před paparazzi, nejspíš špatně opravený vrak. S tímto výkladem nehody přišel francouzský publicista Jean-Michel Caradec’h, který vypátral původního majitele auta. Když jej viděl naposledy, byl Mercedes pojišťovnou odepsaným nepojízdným vrakem.

Při vyšetřování řešili policisté dvě možné příčiny nehody. Jednou bylo selhání řidiče a druhou honička s paparazzi, kteří měli auto vytlačit na sloup v tunelu. Šéf firmy, která vozidlo vlastnila, informoval policii, že mercedes neměl najeto ani 11 tisíc kilometrů. Měl jej koupit jako lehce ojetý od oficiálního dealera. Ve skutečnosti byla jeho historie daleko pestřejší. Vůz byl po totální havárii a neměl se už nikdy vrátit na silnici. Kdo ho opravil a znovu pustil na cesty, není jasné.

Řidiči firmy, která vůz vlastnila před havárií, si na mercedes stěžovali hned od začátku. Auto ve vyšších rychlostech plavalo a chovalo se nepředvídatelně. Údajně bylo už od šedesáti kilometrů v hodině nestabilní. Dokonce muselo dvakrát do autorizovaného servisu.

„Fušerské opravy a manipulace s vozidly se nevyhýbají ani světovým celebritám. Množství tomuto mercedesu podobných vraků se vozí z jiných zemí Evropské unie právě k nám. Je otázkou, kolik podobných vraků jezdí na našich silnicích a ohrožuje životy účastníků provozu,“ komentuje nebezpečné kšeftování s auty předseda Sdružení SOVA Zbyněk Veselý. A doplňuje: „Tento článek je důkazem, že kupující nesmí věřit řečem prodávajících a auto si nechat prověřit nejenom v servisu, ale pátrat i po jeho historii, anebo svůj nákup směřovat k velkým prodejcům, kteří prověří historii za ně a poskytnou na auto různé garance.“

Celý článek si můžete přečíst na serveru idnes.cz zde.

Zajímavosti

SOVA odhaluje, kam putují podvodně zlegalizované stočené vozy z dovozu

SOVA odhaluje, kam putují podvodně zlegalizované stočené vozy z dovozu

Jak jsme již informovali, Sdružení SOVA odhalilo jednoduchý postup, jak je možno prakticky beztrestně legalizovat stáčení kilometrů u dovážených ojetin a uvádět tak nic netušící zákazníky v omyl. Bohužel se takové vozy objevují i u větších autobazarů, například Auto ESA. více

Aktuality

11. září 2017 | Na web SOVA útočí roboti, stahují data o stočených vozech

Od roku 2014 společnosti na stránkách SOVA v průměru denně stahují data o 1250 autech Každým rokem roste zájem o ověření kilometrového nájezdu aut a to i navzdory tomu, že naše zákony problematiku stáčení vůbec neřeší, čímž výrazně zaostávají za dalšími zeměmi EU. Společnosti anebo podnikatelé ale nechtějí… více

4. září 2017 | iDnes.cz: Laň skončila po srážce na místě spolujezdce, řidič se těžce zranil

Mrtvá laň zůstala na místě spolujezdce ve Škodě Octavii po nedělní srážce na Prachaticku. Žádný člověk tam neseděl, řidič z kolize vyvázl s těžkým zraněním. více

30. srpna 2017 | Česku hrozí příliv aut z dovozu, která by měla být sešrotována

V důsledku nové vlny šrotovného, které zavádějí v Německu, může dojít k nelegálnímu přílivu starých aut na český trh. Pokud němečtí motoristé vymění své staré auto na naftu za nové, dostanou slevu od dvou tisíc do deseti tisíc eur. Podmínkou je, aby staré auto splňovalo emisní normu 4 anebo nižší. více

22. srpna 2017 | iDnes.cz: Češi jezdí ve stále starších autech, průměrný věk už přesáhl patnáct let

Průměrný věk osobních automobilů v Česku stále roste. Přesahuje už patnáct let. Evropský průměr je přitom výrazně nižší – činí jen 9,7 roku. Vyplývá to z aktuální statistiky Svazu dovozců automobilů pro iDNES.cz. více

2. srpna 2017 | Autobild.sk: Auta musí být chráněna proti stáčení kilometrů

Evropská unie nařídila výrobcům zabudovat do nových modelů ochranu proti stáčení kilometrů. Zatím se neví, jak má ochrana vypadat ani jak se bude její funkčnost prověřovat. více

SOVA na Facebooku