Cebia protestuje proti prezentaci svých prověrek ze strany AUTO ESA
Na trhu ojetin vypukl nevídaný konflikt. Společnost Cebia, která má vysoké odborné renomé a třicetiletou tradici v oblasti prověřování ojetých vozů, se ohradila proti způsobu, jakým prezentuje její data autobazar AUTO ESA. Autobazar Auto ESA tvrdil, že všechna auta jsou kompletně nezávisle prověřena společností Cebia, ale ta tvrdí, že to není pravda. Cebia proto autobazaru Auto ESA vypověděla smlouvu. S kauzou přišel deník Právo.
Právo dále píše: Když si motorista vybírá v bazaru ojetý vůz, je třeba, aby si ještě ověřoval, že certifikace, kterou mu prodejce předkládá, je opravdu taková, jak bylo avizováno. „Kompletně nezávisle zkontrolováno. Všechny vozy mají prověření od Cebia,“ hlásalo v posledních týdnech sdělení pražského autobazaru Auto ESA na jeho stránkách. Jenže to nebyla tak docela pravda. „Nenakupují od nás informace o poškození vozidel ze zahraničí. Může se tak stát, že si klient u nich koupí auto s jejich sedmihvězdičkovým certifikátem, který ale není od Cebia. Pak si kupující zadá dotaz u nás a zjistí, že auto bylo před deseti měsíci v Belgii havarované a pojišťovna vyhodnotila poškození vozidla jako totální havárii,“ sdělil Právu ředitel Cebia Martin Pajer.
Cebia v reakci na tvrzení Auto ESA vypověděla autobazaru smlouvu a nyní obě strany jednají, jak dál. Ředitel marketingu Auto ESA Filip Kučera ve vyjádření pro Právo odmítl, že by sdělení bazaru o kompletním nezávislém prověření všech vozů bylo klamné. Podnět na Auto ESA v této kauze ovšem obdržela také Česká obchodní inspekce.
Předseda Sdružení SOVA k tomu dodává: "Vždy, když bazar tvrdí, že vozy prověřuje u nějaké konkrétní firmy, určitě si příslušný certifikát vyžádejte a jeho pravost si potvrďte přímo u společnosti, která ho vydala. Jedině tak se vyhnete různým manipulacím a zneužíváním jmen prestižních firem, které se v digitální době velmi zjednodušily."
Aktuality
29. května 2023 | Končí velký technický průkaz a hrozí tzv. omlazování ojetých automobilů
Řidiče čeká od 1. ledna 2024 velká změna: Přestanou se vydávat velké technické průkazy a nahradí je malý technický průkaz. To může zkomplikovat určení skutečného stáří vozu. Malý technický průkaz sice bude obsahovat víc informací než doposud, ale v porovnání s velkým průkazem to bude stále výrazně méně. více
25. května 2023 | STUDIE ODHALILA NEJČASTĚJI STÁČENÉ OJETINY
Z analýzy vzešlo jako jasný „vítěz“ Audi A8. Stočený tachometr má téměř každá třetí nabízená ojetina V desítce nejčastěji stáčených ojetin najdeme také například VW Transporter, BMW X5, Audi A7 nebo Ford Mustang Ze studie společnosti carVertical také vyplývá, že roste počet stočených… více
25. května 2023 | Cebia protestuje proti prezentaci svých prověrek ze strany AUTO ESA
Na trhu ojetin vypukl nevídaný konflikt. Společnost Cebia, která má vysoké odborné renomé a třicetiletou tradici v oblasti prověřování ojetých vozů, se ohradila proti způsobu, jakým prezentuje její data autobazar AUTO ESA. Autobazar Auto ESA tvrdil, že všechna auta jsou kompletně nezávisle prověřena společností Cebia, ale ta… více
16. května 2023 | Nejvíce kradenou značkou v roce 2022 byl Mercedes-Benz. Následují BMW a Audi
Rok 2022 byl pro trh s novými i ojetými automobily náročný. Celému odvětví stále chybí tempo, a i když se zdá, že se do podoby, kterou jsme zažili ještě před krizí již nevrátí, za posledních 12 měsíců se událo mnoho zajímavých věcí. Platforma pro kontrolu historie vozů carVertical představuje nejzajímavější poznatky,… více
24. dubna 2023 | Rok 2022 byl ve znamení klesajícího zájmu o ojetiny ze zahraničí
Přemýšlíte nad koupí ojetiny z dovozu? Na co si dát pozor a jak auto správně prověřit? Víte, jaké nástrahy skýtá nepřiznané DPH a jak si stojí trh s ojetinami z dovozu? více