Lidovky.cz: Z komise zmizely luxusuní vozy Ferrari i Rolls Royce za desítky milionů

Případ "zmizelých" luxusních vozů znovu upozornil na vysokou rizikovost prodeje aut formou komise, kdy bazarista auta zproneveří, podobně jako se stalo v dosud největším případu Globus Car / Auto ESA.

Z prodejny půjčovny luxusních aut Supercars store hned vedle magistrály na pražské Pankráci zmizela auta a limuzíny těch nejzvučnějších jmen: Ferrari, Porsche nebo Rolls Royce.

Drahé vozy z výlohy podle Lidovky.cz zmizely kvůli tomu, že jich majitel prodejny měl část rozprodat. Jak to fungovalo? Údajně je bral do komisního prodeje, získané peníze ale majitelům nikdy nevyplatil. Škoda podle informací serveru šplhá do desítek milionů korun.  

"Kvůli vysokým životním nákladům a nájmu se postupně dostal do dluhové pasti, kterou se rozhodl řešit tímto způsobem. Prodal například Rolls Royce za 7 milionů korun, několik vozů Ferrari a mnoho dalších. Jeden zákazník mu dal do komise vozidlo na prodej za cenu asi 1,6 milionu korun. Alex ho vzal, dovezl do Německa a prodal ho za 1 milion korun, který si nechal," popsal serveru Lidovky.cz zdroj obeznámený se situací kolem autosalonu.

Majitel prodejny nečekal na policejní vyšetřování , i s penězi zmizel do zahraničí, v současnosti by měl být ve Spojených státech.
 

"To je situace typická pro řadu obdobných podvodů s komisními prodeji ojetých aut. V současné ekonomické situaci se dostane do dluhů mnoho menších prodejců, řada jich už zkrachovala. Ti slušní hrozící riziko včas poznají a s podnikáním skončí. Ti druzí do poslední chvíle berou vozy do komise, prodají je pod cenou přes komplice do nějakého bazaru s padělanými dokumenty a zmizí do zahraničí," komentoval případ předseda Sdružení SOVA Ing. Zbyněk Veselý.

Původní článek na Lidovky.cz najdete zde.

Zajímavosti

SOVA odhaluje, kam putují podvodně zlegalizované stočené vozy z dovozu

SOVA odhaluje, kam putují podvodně zlegalizované stočené vozy z dovozu

Jak jsme již informovali, Sdružení SOVA odhalilo jednoduchý postup, jak je možno prakticky beztrestně legalizovat stáčení kilometrů u dovážených ojetin a uvádět tak nic netušící zákazníky v omyl. Bohužel se takové vozy objevují i u větších autobazarů, například Auto ESA. více

Aktuality

23. listopadu 2020 | Policejní šetření potvrdilo nelegální stáčení u dovozových ojetin

Sdružení SOVA již delší dobu upozorňuje na vysoké riziko při nákupu ojetiny z dovozu. „Podle našich zkušeností bývá až 90 % těchto aut stočených. Často jsou i předmětem dalších podvodů, jako je falšování roku výroby, zatajení oprav po vážných haváriích či vozidlo v zahraničí odepsané po totální škodě a opět… více

16. listopadu 2020 | Za zapálení autobazaru a zámku tresty od do 4,5 do 9 let vězení

Odvolací soud kvůli kauze zapálení autobazaru v Rozkoši na Vysočině a zámku v Horním Maršově na Trutnovsku zasedal hned dva dny po sobě. Rozsudek táborského soudu částečně zrušil a vynesl nový pravomocní verdikt. Zároveň jednomu z obžalovaných dal povinnost nahradit majetkovou škodu 763 030 korun. více

20. srpna 2020 | Na oficiálních inzertních serverech lze stále koupit identifikátory vozidel i platné „papíry“

Několik všímavých uživatelů internetu upozornilo Sdružení SOVA na zajímavý inzerát na serveru bazos.cz. Prodejce neznámého jména se zde snažil, nebo možná ještě snaží prodat část auta s identifikačním číslem VIN a k tomu i platný technický průkaz. více

9. dubna 2020 | Kvůli koronaviru přicházejí majitelé aut o peníze, ojetiny skoro nejdou prodat, koupit ani reklamovat

V zavřených autobazarech stojí v komisním prodeji auta za miliardy. Na sdružení SOVA se obracejí zoufalí majitelé vozů, které stojí ve stovkách zavřených autobazarů po celé České republice v komisním prodeji. Za normálního stavu by se auta většinou již dávno prodala a prodávající by dostali své peníze. Při zákazu… více

4. března 2020 | Cebia varuje: Pětina dovezených ojetých aut pochází z jiné země, než tvrdí prodejci

Každé páté dovezené ojeté auto (21 %) pochází ve skutečnosti z jiné země, než tvrdí prodejce. Nejčastěji se jedná o země jihovýchodní, východní či severovýchodní Evropy. Pět procent aut s nesprávně uvedeným původem pochází dokonce z jižní Afriky, Ománu, jižní Ameriky či ze zemí Perského zálivu. více

SOVA na Facebooku