Praha chce, aby byla elektromobilita pro každého. Co chystá?

  • Praha ohlašuje výstavbu 1 500 nabíjecích stanic
  • Dotace z evropských fondů mají pokrýt až 80 % způsobilých nákladů
  • Projekty se mají uskutečnit v letech 2025 až 2027

V Praze by mohlo v letech 2025 až 2027 vyrůst až 1 500 nabíjecích stanic (typu AC, tj. pomalejších – pozn. redakce) pro elektromobily, které mají fungovat jako náhrada domácího nabíjení pro obyvatele Prahy, kteří nemají možnost nabíjení elektromobilů v místě svého bydliště. „Naším cílem je zpřístupnit elektromobilitu všem, aby nezůstala výsadou pouze pro lidi s vlastní garáží,“ říká náměstek primátora hl. m. Prahy pro oblast dopravy Zdeněk Hřib.

Praha navyšuje investice do rozvoje elektromobility

Praha již aktuálně masivně investuje do nabíjecí infrastruktury, a tyto investice nyní díky využití evropských dotací ještě navýšíme. Smyslem rozvoje veřejně přístupných dobíjecích stanic a podpory elektromobility obecně je zlepšení kvality životního prostředí prostřednictvím snížení emisí a hluku ze silniční dopravy,“ pokračuje.

„Elektromobilitu proto hodláme dále podporovat i dalšími cestami, např. v nově připravované reformě zón placeného státní by měly mít elektromobily zvýhodněnou cenu některých celoměstských parkovacích oprávnění a samozřejmě budou mít vyhrazená místa u elektronabíječek,“ dodává Hřib.

Nabíječky vyrostou i v parkovacích domech

Projekt Vybudování dobíjecích stanic na území hl. m. Prahy v rámci parkovacích ploch a garáží ve správě Technické správy komunikací hl. m. Prahy (TSK) má potom za cíl zajistit vybudování celkem 30 dobíjecích stanic v rámci veřejných parkovacích domů a ploch ve správě TSK. Jeho realizací bude zajištěno naplnění cílů stanovených v rámci Generelu rozvoje dobíjecí infrastruktury v hlavním městě Praze do roku 2030, kde je přímo specifikováno, že by veřejná dobíjecí infrastruktura měla být zajištěna i v rámci parkovišť hlavního města a P+R.

„Díky našim projekcím ohledně počtu elektromobilů, jež budou v Praze jezdit, musíme posilovat infrastrukturu pro tato vozidla. Jsem rád, že již rok a půl se nám celý proces daří dokonce zrychlovat. Spolu s těmito místy bych rád doplnil, že se nám daří posilovat i počty tzv. EVR lamp, které budeme moci následně osadit nabíječkami,“uvádí Michal Hroza, radní hl. m. Prahy pro oblast infrastruktury.

Kolik to bude všechno stát?

 

Do rozvoje dobíjecí infrastruktury hl. m. Prahy v posledních třech letech investovalo cca 220 milionů Kč vč. DPH, a to zejména v rámci přípravy sítě dobíjecích stanic na lampách pouličního osvětlení. Zasmluvněny jsou investiční akce za dalších minimálně 90 milionů Kč vč. DPH. Cílem je mít v první fázi do roku 2026 cca 800 nabíječek na lampách veřejného osvětlení, každou se dvěma zásuvkami. V případě zisku dotací z evropských fondů na výše zmíněné projekty bude moci Praha investovat dalších až 500 milionů Kč vč. DPH.

Zdroj: https://elektrickevozy.cz/clanky/praha-chce-aby-byla-elektromobilita-pro-kazdeho-co-chysta

Novinky ze světa elektromobility

4. července 2024 | Praha chce, aby byla elektromobilita pro každého. Co chystá?

Praha ohlašuje výstavbu 1 500 nabíjecích stanic Dotace z evropských fondů mají pokrýt až 80 % způsobilých nákladů Projekty se mají uskutečnit v letech 2025 až 2027 více

10. května 2024 | Elektromobilita je v ČR na vzestupu. Pomůže nový studijní program v angličtině

Jedná se o obor Automotive Electronics and Electromobility Program je vyučován výhradně v anglickém jazyce Součástí jsou i placené stáže více

28. listopadu 2023 | Odepsané vozy Tesla podstupují na Ukrajině reinkarnaci: Opravují totální vraky a užívají si levného provozu

Automechanik Max z Vancouveru dostal na svůj mobil matoucí zprávu: Betty Whiteová je na Ukrajině a potřebuje pomoc. To bylo divné, protože v lednu skonala na kanadské dálnici. Když Max naposledy viděl Betty Whiteovou, jak přezdíval svému elektrickému vozu Tesla Model Y Performance, byli na tom oba dost špatně po… více

2. listopadu 2023 | SOVA varuje před koupí elektromobilu bez předem vyžádané diagnostiky baterie

Elektromobilita je jasným trendem této dekády. Již dávno nejde jen o težko dostupná nová auta, ale rychle se rozšiřuje i trh s ojetinami. Podle statistiky společnosti Cebia se počet elektromobilů na českém trhu ojetých vozů jen v tomto roce zvýšil o 129% a dosahuje tak necelého jednoho procenta nabídky na… více

19. června 2023 | Při koupi ojetého elektromobilu je největším rizikem požár vozu po poškození baterie

Za prvních pět měsíců roku 2023 zaznamenáváme prudký nárůst dovážených elektromobilů do České republiky. Oproti roku 2022, kdy se dovezlo 1400 elektroaut vidíme výrazně zvedající se trend v oblibě elektromobility. Při nynějším tempu lze očekávat, že na konci roku bude v ČR zhruba dva a půl tisíce dovezených… více

Aktuality

3. října 2024 | Z vody rovnou do bazaru

Na trh míří stovky povodněmi zatopených ojetých aut. Dobrý stav, nebourané, malý nájezd kilometrů, první majitel. Zdá se to jako ideální koupě auta. Ale je v tom háček. Vůz byl zatopený, což kupující nepozná. Odborníci varují, že na trhu ojetin se nyní budou objevovat auta poškozená nedávnými povodněmi. Taková už… více

24. září 2024 | Pozor na zatopená auta, brzy po povodních je jich vždy plný trh. Jak je poznat?

Trvá to jen pár týdnů nebo dokonce dnů a stává se to vždycky – na trh s ojetinami brzy po povodních dorazí auta zaplavená a zničená vodou či bahnem. Původní majitelé nebo nekalí prodejci se většinou snaží škody zatajit, jak je tedy poznat?   více

10. září 2024 | SOVA varuje před nákupem ojetého vozu přes soukromý inzerát – až v 80% inzerátů ojetin se neuvádí po pravdě veškeré informace

Podle odhadů společnosti Cebia u zhruba 80% inzerátů ojetých vozů na veřejných inzertních serverech prodejci neuvádí správně veškeré informace a v mnoha případech dokonce zatajují historii havárií, počet předchozích majitelů, původ ojetiny nebo skutečný kilometrový nájezd.  více

27. srpna 2024 | Ověřujte si skutečný původ ojetiny ještě před koupí, varuje Sdružení na ochranu vlastníků automobilů

Klamavé techniky při prodeji ojetin jsou čím dál vynalézavější. Sdružení na ochranu vlastníků automobilů (SOVA) varuje kupující před dalším rizikem, a tím jsou přeregistrace.  Přeregistrace vozidel původem ze zemí, které jsou známé nízkou kvalitou ojetých vozů, se stává oblíbenou technikou nepoctivých prodejců.  více